Start > Körkortsforum > Med eller utan trafikskola?

Med eller utan trafikskola?

Mirz 2012-06-26 14:15 ! Citera #
Hej!

Nu är det snart dags att ta körkort för mig. Min fundering är om jag kanske kan skippa att ta lektioner med trafikskolan och istället bara köra med pappa som handlera som jag gjort under det senaste året. Har dessutom pluggat teori här hemma och tycker att det borde vara tillräckligt. Pappa vill att jag tar 10 lektioner men själv tycker jag att det är slöseri med tid och pengar. Så min fråga är: Är det någon här som klarat uppkörningen med endast 0-1 trafikskolelektioner? Och om inte, hur många lektioner tog du?

MVH
Gäst 2012-06-28 08:51 ! Citera #
Mirz
Hej!

Nu är det snart dags att ta körkort för mig. Min fundering är om jag kanske kan skippa att ta lektioner med trafikskolan och istället bara köra med pappa som handlera som jag gjort under det senaste året. Har dessutom pluggat teori här hemma och tycker att det borde vara tillräckligt. Pappa vill att jag tar 10 lektioner men själv tycker jag att det är slöseri med tid och pengar. Så min fråga är: Är det någon här som klarat uppkörningen med endast 0-1 trafikskolelektioner? Och om inte, hur många lektioner tog du?

MVH

Jag håller med din pappa. Jag skulle absolut ta någon körlektion innan jag gav mig på uppkörningen om jag var du. Privata handledare har inte lika bra koll på kursplanen som en trafiklärare. De vet ofta inte riktigt vad som krävs för att klara provet. Dessutom är det vanligt att eleven överskattar sin förmåga. Att öva privat är väl jättebra, då det sparar pengar. Men lite finputsning hos en trafikskola är absolut att rekommendera.
BellaJohansson 2012-07-08 15:30 ! Citera #
Inte svar på din fråga men man borde väl kunna boka upp en ”prov uppkörningstid” hos en bilskola o få en bedömning över hur man ligger till... försök även att få med din pappa i bilen då.
mvh :?

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
2
I dag 13:33
3
I dag 12:06
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest