Start > Körkortsforum > Teorin avklarad :) YES!

Teorin avklarad :) YES!

Gäst 2012-05-29 20:37 ! Citera #
Känns otroligt skönt. 3:e gången gillt!
Gäst 2012-05-29 20:43 ! Citera #
Grattis! :) Skriver själv provet nästa vecka och börjar känna mig rätt nervös. Jag pluggar fullt i boken och även med STR:s dataövningar. Skulle du kunna berätta lite om teoriprovet är det likt STR:s frågor osv.
Gäst 2012-05-29 20:44 ! Citera #
Gratulerar! Hur många poäng fick du? Tyckte du att det var svårt eller enkelt? Kändes det bra under provet?
killer 2012-05-29 20:48 ! Citera #
Gäst
Grattis! :) Skriver själv provet nästa vecka och börjar känna mig rätt nervös. Jag pluggar fullt i boken och även med STR:s dataövningar. Skulle du kunna berätta lite om teoriprovet är det likt STR:s frågor osv.

Jag har också mitt nästa och (kanske) sista teoriprov nästa vecka. Riktiga provet är likt frågorna på STR, ja. Men frågorna på riktiga provet är svårare formulerade och man får tänka till mer. Svaren är lika varandra osv.

Själv ska jag gå igenom alla mina 40+ övningar som jag gjort på str;s övningar, förstå allt och lära in allt. Måste måste MÅSTE funka denna gång för min del!!
Gäst 2012-05-29 20:50 ! Citera #
Tack, jag fick 57 / 65. :)

Jag kan rekommendera att gå igenom hela teorin här på körkortonline, det har hjälpt mig mycket. Jag har gjort egna sammanfattningar och printat ut. Vissa saker som kommer på provet finns inte ens i boken, så jag har kombinerat boken, körkortonlines teori, datatester på skolan och sökt runt på nätet. Sedan har jag frågat ut trafiklärarna en massa för att få saker på klart!

STR:s dataövningar är bra.
Gäst 2012-05-29 20:51 ! Citera #
Jag har inte slutfört testerna utan pluggat hemma och kört som privatist, alltså bokat prov och uppkörning utan att trafikskolan bokat dom åt mig.
killer 2012-05-29 20:55 ! Citera #
Låter bra. Dock känns det onödigt för min del att köpa frågorna här bara för att plugga i 1 vecka. Men annars är dem säkert bra, köpte förut men pluggade inte så mycket på dem.
Gäst 2012-05-29 20:59 ! Citera #
Jag menar länken däruppe på denna hemsida. TEORI & TRAFIKREGLER. Gå igenom allt där och gör en egen sammanfattning och skriv ner.
Gäst 2012-05-29 21:08 ! Citera #
killer
Låter bra. Dock känns det onödigt för min del att köpa frågorna här bara för att plugga i 1 vecka. Men annars är dem säkert bra, köpte förut men pluggade inte så mycket på dem.

Frågorna är ju bra för att de testar din kunskap. Då vet du snabbt var luckorna finns och i och med att många frågor kommer med förklaringar till svarsalternativen så underlättar det lite i inlärningen. Varför stänga dörren till flera möjligheter att lära sig, när det så här långt inte gått vägen med din traditionella approach?
killer 2012-05-29 21:11 ! Citera #
Jag kan inte se någonstans i denna tråd att jag sagt att frågorna ska vara dåliga. Jag säger bara att det känns onödigt att börja på dem ’’nu’’ för min del, eftersom det handlar om 7-8 dagar. Då kan jag lika gärna köra på str och boken. Onödigt att betala summan om man inte ska uttnytja den till max, d.v.s minst 25 dagar.

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
2
I dag 13:33
3
I dag 12:06
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest