Start > Körkortsforum > Kunskapprov

Kunskapprov

MalinnN 2012-05-29 20:07 ! Citera #
Man kan få lyssna på frågorna istället på själva provet, alla finns inspelade. Är bara att be om hörlurar.
Annie 2012-05-30 14:03 ! Citera #
Är de lättare att förstå frågerna då?
Gäst 2012-05-30 14:51 ! Citera #
Annie
Är de lättare att förstå frågerna då?

Det varierar säkerligen från person till person. Jag skulle rekommendera att du kontaktar en trafikskola som kan vägleda dig rätt om du har särskilda behov vid inlärning och provtillfälle.
Gäst 2012-05-31 10:23 ! Citera #
MalinnN
Man kan få lyssna på frågorna istället på själva provet, alla finns inspelade. Är bara att be om hörlurar.

Utöver att man kan lyssna på frågorna så kan man även, om man har lässvårigheter, få förlängd provtid. Om man har väldigt stora problem med läsningen så kan man få göra provet muntligt istället. Det krävs dock intyg för att få ett anpassat prov.
Läs mer om anpassade prov för personer med lässvårigheter på:
korkortsportalen.se/jag-ska-ta-korkort/personbil/Forarprov/--Anpassade-prov/
Gäst 2012-06-01 13:12 ! Citera #
Läs hela boken, gör en sammanfattning. Och läs Teori & trafikregler här på denna hemsida. Köp 1000 frågorna, 65 frågor är inte så mkt att träna på. Värt att köpa frågorna. Du kan få vilka frågor som helst på provet.
Gäst 2012-06-01 15:52 ! Citera #
ab83
Läs hela boken, gör en sammanfattning. Och läs Teori & trafikregler här på denna hemsida. Köp 1000 frågorna, 65 frågor är inte så mkt att träna på. Värt att köpa frågorna. Du kan få vilka frågor som helst på provet.

Nu kanske det inte är det lättaste om man har svår dyslexi.
Gäst 2012-06-05 00:32 ! Citera #
prs

Nu kanske det inte är det lättaste om man har svår dyslexi.

Det har jag inte sagt heller !

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
2
I dag 13:33
3
I dag 12:06
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo