Start > Körkortsforum > Känns som jag aldrig kommer at…

Känns som jag aldrig kommer att klara teoriprovet.

inspektörn 2012-05-26 10:57 ! Citera #
Micke 78!
Du har inte fattat grejen!
Du gör ju helt tvärtemot det man skall göra!
Det är ju trafikskolan som vet hur man lär ut bilkörning på bästa sätt, så det är ju där du skall börja!!!!!!
Om du lär dig fel från början av din privata handledare är det väldigt svårt att rätta till det senare!
Teorin skall vara med i utbildningen hela tiden och man skall ständigt uppdatera sina kunskaper.
Alla dom som får ”tidspress” på sig har, i princip, kommit för tidigt till provet och får svårt att öva upp kunskaperna i tid. Om två månaders träning inte hjälper, så är det ju glasklart att man kom till prov alldeles för tidigt! Man kanske hade behövt träna 6 månader till innan man anmälde sig till prov!
Det är förvisso svårt att veta när man är klar för provet, men det är då som trafikskolorna kan hjälpa en och tala om om man är redo eller inte!
Gäst 2012-05-26 12:33 ! Citera #
Det är ju faktiskt inte rocket science att klara teori och körning på ett försök. Anledningen till att man vill ha en kort tid emellan är ju att få folk att fokusera på båda bitarna parallellt. Det är inget som talar för att folk kommer klara det lättare för att man ges mer tid. Om man, som sagt, kommer välförberedd till körprov och teoriprov så ska det inte vara några problem att klara det, misstag får man ju begå trots allt - ingen kör felfritt med endast några månader eller något år av övning.
Micke78 2012-05-26 12:44 ! Citera #
Inspektörn
Jodå, jag har fattat grejen.. Men nu är det så att min sambos pappa är körlärare på Katrinehloms trafikskola, så jag tror inte att det blir några som helst problem att han kommer lära ut fel saker!!!
Gäst 2012-05-29 20:52 ! Citera #
Klarade teorin idag. Känns skönt. Men nu har man bara 2 månader på sig att klara uppkörning.
CCC 2013-03-14 18:12 ! Citera #
2 månaders regeln är värdelös. Jag fick godkänt på teorin men kuggade uppkörningen pga en riktig liten skit sak, och tiden min halka var giltig höll på att löpa ut, och när jag skulle boka ny uppkörnings tid så fanns det ingen tid förens 3 månader, vilket resulterade i extra kostnader då jag fick göra om massa saker. Känns som att dom gör allt för att tjäna pengar. Och som ovan nämnde har inte alla kanske råd / tid att göra det inom 2 månader.. Priserna är löjligt höga för övrigt. Tycker det även är lustigt att dom lägger så mkt fokus på eco driving, men använder bensin drivna bilar på trafikskolor samt vid uppkörningarna, hycklare :)
Förtvivlad mor 2013-04-10 12:52 ! Citera #
Ja, det är ju inte bara den som ska köra upp eller göra kunskapsprovet, som lider. Även jag som mamma lider av att se mitt barn misslyckas gång från gång med kunskapsprovet. Körprovet är klart, men så kommer de där förbenade 2-månaders regeln som snart går ut (inom 2 veckor)!!! :x
Fy, vad ledsen man blir för er alla ungdomar som kämpar med båda proven och inte klarar det ena eller det andra. Samtidigt ha press på att det ska vara klart inom en viss tid. Svårt att få tag i förarprovskontor i närheten av boendet och måste då kosta på pengar för att resa till närliggande orter, ta ledig från skolan (vet inte hur många gånger det har skett - rädd att CSN-bidraget dras in snart). :(
Herregud, hur många är det inte ”där ute”, som kör både rattfulla, äldre utan reaktionsförmåga eller vårdslösa över huvud taget, som absolut INTE ska ha något körkort. :o
Hur många gånger ska en ungdom göra proven? De som har dyslexi har ju i princip ”lättare” i så fall, eftersom de anses ha något ”fel”. Jag menar absolut INTE att nedvärdera dyslektiker, utan jag vill bara framföra... om en ungdom, som gjort t ex kunskapsprovet upp till 10-15 gånger, och fortfarande inte klarar det, vad finns det för hjälp för dem? Vad gör bilskolorna åt dem? SUCK... usch, vad ledsen jag är.
kkrs93 2013-04-10 17:19 ! Citera #
Förtvivlad mor
Ja, det är ju inte bara den som ska köra upp eller göra kunskapsprovet, som lider. Även jag som mamma lider av att se mitt barn misslyckas gång från gång med kunskapsprovet. Körprovet är klart, men så kommer de där förbenade 2-månaders regeln som snart går ut (inom 2 veckor)!!! :x
Fy, vad ledsen man blir för er alla ungdomar som kämpar med båda proven och inte klarar det ena eller det andra. Samtidigt ha press på att det ska vara klart inom en viss tid. Svårt att få tag i förarprovskontor i närheten av boendet och måste då kosta på pengar för att resa till närliggande orter, ta ledig från skolan (vet inte hur många gånger det har skett - rädd att CSN-bidraget dras in snart). :(
Herregud, hur många är det inte ”där ute”, som kör både rattfulla, äldre utan reaktionsförmåga eller vårdslösa över huvud taget, som absolut INTE ska ha något körkort. :o
Hur många gånger ska en ungdom göra proven? De som har dyslexi har ju i princip ”lättare” i så fall, eftersom de anses ha något ”fel”. Jag menar absolut INTE att nedvärdera dyslektiker, utan jag vill bara framföra... om en ungdom, som gjort t ex kunskapsprovet upp till 10-15 gånger, och fortfarande inte klarar det, vad finns det för hjälp för dem? Vad gör bilskolorna åt dem? SUCK... usch, vad ledsen jag är.

Då är dom nog inte redo än. Det är bara plugga plugga plugga så sitter det. Jag har en utvecklingsstörning, så kan jag så kan dom också. Jag tycker inte frågorna är speciella svåra. Tänk logiskt så klarar man det.
Gäst 2015-06-22 18:16 ! Citera #
Känner samma sak som dig har kuggat 4 ggr nu nu.
När jag kör frågorna hemma går det skit bra men när jag väl ska göra provet så går det åt helvete dom formulerar frågorna konstigt.
Katten 2015-06-23 14:28 ! Citera #
Hej gästen!
Fokusera inte på frågorna själva, utan på innehållet! Jag håller med om att frågorna är annorlunda formulerade, men i skutändan rör det sig om samma saker. Var väldigt noggrann med BOKEN! Boken är A och O. Läs det igenom en gång till och gör övningarna och du ska klara det!

Det gjorde jag iaf :) Lycka till!
Till inspektören 2015-12-29 17:59 ! Citera #
hahah asso Vah jag har kört med min pappa i flera månader sedan tog jag bara åtta körningar i trafikskolan och klarade uppkörningen på första dessutom så tycker inte jag att trafikläraren har lärt mig något speciellt då jag fick kolla säkerhetskontrollen, parkering osv på egen hand så där har du fel, alla lär sig på olika sätt och under olika tider så man ska verkligen inte säga att det är fel

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I går 20:00
3
2024-11-20 20:23
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov