Start > Körkortsforum > Antal gånger

Antal gånger

Myrtle 2012-05-12 23:38 ! Citera #
Nån som har statistik på vad snittet är på antal försök på uppkörning är? För ALLA jag känner verkligen (syskon, kompisar...) har klarat det på första och känner sån sjuk press att också göra det. Så skulle vara skönt att höra att det inte ÄR självklart att man gör det, så man inte känner sig sämst i världen...
Gäst 2012-05-13 05:52 ! Citera #
År 2011 var det 1,85 för kunskapsprovet och 1,83 för körprovet.

http://www.trafikverket.se/Pressrum/Forarprovsstatistik/
Myrtle 2012-05-13 10:15 ! Citera #
Avrundar till två då ;)
Gäst 2012-05-13 14:10 ! Citera #
Ja de flesta i min klass har redan hunnit ta körkortet och det var på första försöket, så jag känner även pressen att klara det första gången. Men min syrra klarade det inte förrän andra gången och de som jag har pratat med säger att det inte är något att skämmas för. Klarar man det inte så är det ju bara synd. Det innebär inte att man är dålig eller något. Man ska nog bara kämpa på ;) men det skulle ju så klart kännas skönt att äntligen få göra bort det och slippa göra det igen.
Gäst 2012-05-15 14:30 ! Citera #
Det är väl inte hela världen om man inte klarar provet på första försöket. Det är bara att försöka igen. Tillslut går det (fast man ska såklart inte boka prov förrän man är redo :P)
Micke78 2012-05-15 15:20 ! Citera #
Håller med vad föregående talare skrev, klarar man det inte på första försöket så är det bara att ge sig på det igen. Det kan finnas många nledningar till att man inte klarar det första gången, man kan vara för nervös och spänna sig. Man kan känna en press på sig att man måste klara det för att ”alla andra har klarat det”, man kan få en väldigt petig handledare som kuggar en för att man gör små misstag och som man vet om att man inte kommer göra igen.. Men vi alla är olika och det får ta den tid det tar..Men självklart vill man inte hålla på att traggla med det allt för länge. :D
Gäst 2012-05-25 21:50 ! Citera #
Fast man blir mer och mer nervig ju fler gånger man inte klarar det :o och till sist så känner man sig bara dålig rakt igenom. Kuggade idag och vill bara gå och lägga huvudet under toalocket och smälla flera gånger. Sen kan man ju gärna jämföra sig med alla andra runtom som verkar klara på första försöket.

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I dag 12:06
3
I dag 09:43
1
I går 22:06
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest