Start > Körkortsforum > Tid att plugga inför Teo-prove…

Tid att plugga inför Teo-provet.

Alex 2009-05-22 05:10 ! Citera #
Hejsan!

Ska skriva upp nu den 11e Juni och jag håller på att läsa igenom STR’s bok, tror det är version 3 eller något sådant. Så har jag också ”du och jag i trafiken” tillgänglig.

Det jag undrar är att ifall jag tar hjälp av Bonniers Trafikskola 2009, Trafikskolan TEO, de 2 böckerna, 2 års körerfarenhet samt 5 teorilektioner på körskola, tror ni då att jag kan klara det?

Är ett extremt läshuvud och tänker logiskt, det är bara det att jag känner att jag har lite problem med överinlärningen.

Ge mig gärna lite tips på hur jag ska lägga upp pluggandet ;). Skulle kännas surt att tex kugga provet men sätta uppkörningen. Hade gött!
GoneFishin 2009-05-23 15:37 ! Citera #
Det är bara att nöta proven som finns tillgängliga antingen hos din körskola eller över internet. Nöta nöta nöta plugga tills du känner att du kan allt .. sedan pluggar du ännu mer bara för att kunna det utantill i sömnen. detta för att du kommer vara riktigt nervös under provet.. då kan man glömma jätte enkla saker eller bara göra slarvfel :) Good luck
Galifir 2009-05-25 19:00 ! Citera #
Med lite tur kan man ju planera sin teoritid och sin privatkörning.

Är det något man har problem med på det ena öva med det andra. KOmmer du inte ihåg de olika järnvägsskyltarna ta då och åk till en järnvägsövergång som exempel.

Själv har jag planerat lite rutter som jag vill köra, rutter som ger lite fokus på en del av teorin, för att sedan när jag kan de enskilda delarna köra mer mixat.

-Gal
Jokerstyle 2009-05-27 19:38 ! Citera #
Försök kolla vilken kategori du har som mest problem med. Många https://korkortonline.se/teoritest/ har en sammanfattning i slutet där det står hur många % rätt du fick på frågor ifrån kategorierna som ingick (Personliga förutsättningar, Generella trafikregler etc) Sen kan du slänga ett extra getöga på just det kapitlet i boken.

Det som funkade absolut bäst för mig var att göra massor med övningsprov jag fick låna av min flickvän, och sedan skriva upp områden jag ofta fick fel på på ett separat papper.
Då kan du få mer målinriktad instudering (Det är för övrigt så jag gör på tentorna till universitetet, en jättebra metod).
Exempelsevis så kunde jag efter några prov snabbt konstatera att jag ofta hade fel på bilars registreringsnummer och därtill sammanhängande besiktningsdatum, samt alla vikterna (Bruttovikt, tjänstevikt etc). Jag skrev ner det och efter bara ett litet tag så satt mina förut svagaste delar i bakhuvudet.

Och för att svara på frågan - Ja, det är helt klart sannolikt att du kan klara det. Se bara till att göra några övningsprov och se hur det går på dom så ska allting gå bra.
Lycka till!
Kalle 2009-06-03 18:44 ! Citera #
Tja, allt beror på vilket prov du får, de är liksom 700 frågor de väljer ut 70 frågor och tar bort 5 frågor från provet.
Jag har gått en hel termin i gymnasiet teoriskola 4tim i veckan, fick MVG läst boken över 20 ggr, suttit på körkort online o studerat mina fel, och ända missade jag på första fick jag 51 och idag fick jag 48, ja tror allt har med turen vilka frågor man får på testet, båda testen jag genomförde var väldigt jobbiga me tanke på att ja fick många frågor där alla svar var rätta men de är en man måste välja osm är rätt, och även konstiga frågor som icke har med körkortet bil etc och göra, däremot fick båda mina vänner som tog proven samtidigt väldigt lätta frågor o de har inte studerat lika mkt som mig o de fick 60, 63p.....

så man får hoppas på turen också, och även de personen innan mig nämnde nervositeten gör även att man kan göra små fel, slappna av o tro på dig själv, ja tror ja faila för att ja inte trodde på mig själv denna gång, ja har liksom klarat uppkörningen på första o fick 51p på första teorin så de är lite jobbigt nu när man är så nära körkortet men ändå så långt bort ifrån den liksom :(
Sylver 2009-06-06 11:39 ! Citera #
Använd så många olika källor som möjligt, är mitt tips. man lär sig mer och bör vara rätt säker då.
Alex 2009-06-16 22:23 ! Citera #
Gjort provet nu :)

Fick 51 poäng, var lite nervös och klickade fel på en del grejer jag kan egentligen. Men nu ska jag plugga ännu mer, man lär sig av misstagen ;)
Gäst 2009-06-17 00:01 ! Citera #
Lycka till med det nästa gång :)
Gäst 2009-06-18 19:11 ! Citera #
@Alex
Synd att du inte klarade de men bra att du inte ger upp, du klarar de nog nästa gång ;)

Har teorin den 22 juni så hoppas jag klarar de för har pluggat en hel del
Alex 2009-06-25 06:19 ! Citera #
Uppkörning idag dock, håll tummarna för mig!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 20:12
9
I dag 19:02
1
I dag 16:38
24
I dag 16:20
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo