Hej!
Jag behöver en mycket tydlig svar för att jag satt i en trafik skola ett år bakat och fick inte nån lärling av min lärare han bra satt bredvid mig och gjort sms eller pratade med tel... Jag hade 53 körkort övningar och spenderade 26900; kr Han bara hade lärt mig att starta bilen och rulla framåt, det jag visste innan jag började öva på trafikskolan. En gång min lärare hade varit borta då kört jag med en annan lärare ” det hade varit en mycket trevlig kvinna” då hade hon lärt mig att hitta drag lägget och fortfarande jag vet den, och det hade varit en enda gång en enda lektion, jag visste ingenting hur man lärt sig att köra bil, jag hade tänkt att det är bara så att vi alla lärt sig på samma sätt och att det finns inte någonting mer att man måste lära sig att kunna klara upp körningen och få körkortet.
Jag vet ingenting vad man måste göra genom korsningen vilken växel, vad ska jag göra med pedalerna, när måste jag använda kopplingen osv; hur ska jag göra rätt helt enkelt. Jag hade lärt mig över teoriboken och nätet, hur ska man placera sig, alla trafik regler och klarade teoriprovet vid första försök med ( 65 rätt frågor) och det hjälpte mig jätte mycket men jag vet ingenting om manövrering som är grund och viktigaste. Jag lämnade trafikskolan när mina pengar hade tagit slut och det värsta är att jag hade lånat från CSN och nu jag måste lämna pengarna tillbaks men lärt inte mig och fått inte körkort. Nu jag började öva med min pojkvän och han är mycket förvånad och besviken att jag hade ingenting lärt mig genom att jag hade kört 53 lektioner och mycket är han arg på mig varför jag hade inte lämnat genast de och sagt allting till honom. När jag började att köra med min pojkvän han visade mig den som jag hade aldrig hört och gjort på trafikskolan. Min pojkvän säger till mig om du kunde klara teoriprov vid första försök med alla rätt då kunde du lära dig manövrering och allting som krävs för att man får körkort ”alldeles riktigt”. Jag känner mig lurad för pengarna och tänkte göra en anmälan till polisen men jag är rädd att polisen ska aldrig tro på mig.
Jag vill fråga, är finns någon att hade upplevt samma som jag och ge mig nån god råd vad ska jag göra att få mina pengarna tillbaks? Snälla, jag är jätte BESVIKEN.Tusen tack i förhand!
Om jag hade vart dig så hade jag klagat inne på trafikskolan och bett att få byta körlärare, samt att berätta vad dom har gjort under DIN körningstid och att du inte har lärt dig ett skit på dina körlektioner. Jag skulle även ha skickat ett mail till STR och klagat på denna trafikskola om hur dom har agerat och lärt ut, samt lämnat namn på den körlärare som du hade, för enligt mig ska han INTE sitta som körlärare om han bara sitter och skickar sms eller pratar i mobilen hela tiden. Men att få tillbaka några pengar tror jag blir väldigt svårt, då du kunde ha sagt till och avslutat på den trafikskolan du var på. Men jag önskar dig lycka till.