Start > Körkortsforum > Hur mycket är det om kontroll …

Hur mycket är det om kontroll av bilen på uppkörningen?

Joken 2012-03-12 22:08 ! Citera #
Jag undrar generellt hur mycket man ska kunna om bilens säkerhet och kunna kontrollera så att allt fungerar under en uppkörning. Visst kommer jag plugga på det men kan vara bra och veta om det är mer värt att lägga tid på annat i teorin...? Fast man kanske ska ta den extra tid det tar att jobba sig igenom den biten noggrant också, eller vad säger ni? Det är säkert olika från stad till stad men något måste väl i alla fall vara med på uppkörningen om kontroll av bilen...?
Gäst 2012-03-12 22:31 ! Citera #
Du kan aldrig lära dig för mycket. Ju mer du kan och ju mer du repeterar, desto mer fastnar i ryggmärgen och du behöver inte tänka efter när du ska svara på frågor om det ena eller det andra. Då eliminerar du till slut alla orsaker att vara nervös inför både uppkörning och teori.
Stina_1112 2012-03-13 16:15 ! Citera #
Jag har pratat med folk som har tagit körkort och de finns de som misslyckats på uppkörning pga att de failat säkerhetskontrollen. De jag har pratat med har alla fått göra säkerhetskontroll, men dock allt från att enbart kolla blinkersen till att göra en full kontroll både på bilens yttre och inre. Så det är nog bäst att lära sig allting ifall man skulle få gå igenom allting på bilen :/

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor