Start > Körkortsforum > Behöver jag läsa teorin på kör…

Behöver jag läsa teorin på körskola?

Milanda 2012-03-09 14:54 ! Citera #
Efter att ha läst körskoleboken och gjort några teoriprov på nätet känner jag borde kunna läsa in teorin på egen hand. Låter det rimligt eller behöver man körskolans teorilektioner för att klara av själva körningen?

Jag ska fråga på körskolan där jag tagit några körlektioner men de är väl inte helt opartiska.
Gäst 2012-03-09 21:14 ! Citera #
Du kan självklart göra teorin helt på egen hand! Se bara till att läsa boken ett par gånger och göra frågorna här och läsa svaren till frågorna här, både de du svarar rätt på och de du svarar fel på!

Jag pluggade så och klarade teorin galant på första försöket. Tog körlektioner på körskola.
Milanda 2012-03-09 21:45 ! Citera #
Tack, jag hoppas att det ska gå bra att läsa själv.
killer 2012-03-10 21:20 ! Citera #
Det går bra om du bara pluggar i boken hemma.

Men, det är 100% nyttigt om du köper instuderingsfrågor från en trafikskola, och pluggar på det både där och hemma - tro mig, dem frågorna är mest närmast frågorna på det riktiga teoriprovet, med skillnaden att frågorna är väldigt annorlunda formulerade och mer lurigt/klurigt på det riktiga teoriprovet.

Mer behöver du egentligen inte, gäller bara att du förstår allt du pluggar.
Joken 2012-03-12 22:24 ! Citera #
Jag kommer förmodligen gå en teorikurs på körskola i och med att jag tycker det blir lättare att förstå och man får en annan vinkel på t.ex. ett problem då någon förklarar det för en. Frågan är om man tror sig klara teoriprovet utan denna teorikurs eller vad man ska lägga pengarna på. Teorikurs eller göra om teoriprovet? (Nu menar jag absolut inte att det inte går att klara teorin själv men jag personligen tycker att man ska gå en teorikurs på körskola) Om du tror du klarar att plugga själv tycker jag absolut att du ska göra det men om du är lite tveksam skulle jag gått på teorikursen får att kanske kunna effektivisera teoripluggandet.
Stina_1112 2012-03-13 15:35 ! Citera #
Jag började med att läsa teorin på körskolan, men sedan hittade jag körkortonline och det har jag lärt mig minst lika mycket på! Nu har jag pluggat på den här sidan ett tag, men funderar på om jag ska försöka ta mig till körskolan för att plugga lite extra där det sista innan teoriprovet. Det som är bra med körkortonline är ju att du kan välja vilka tider du vill plugga. Min körskola har bara öppet mellan 13-17 vilket gör det svårt att hinna dit när man jobbar men då sätter jag mig här på kvällarna när jag kommer hem :) Fördelen med att plugga på körskolan är ju att du kan få hjälp där ifall det är något du undrar över eller något du inte förstår.

Prova att plugga teori på körskolan så känner du ju vilken metod du lär dig mest av, om det är boken, teori på körskolan eller teori på nätet.
Gäst 2012-03-15 21:52 ! Citera #
Jag valde att inte använda mig av körskolan, utan köpa boken och lära mig den.
Trots det hade jag nästan full pott på teoriprovet, men det beror lite på hur stort läshuvud man har.

Fast alltså, jag skulle nog ändå inte rekommendera att någon kör på körskolans teori (utom när det ingår) utan läs boken och fråga någon kunnig/intresserad vän (kanske någon som också håller på att ta körkort) då kan man lära sig av varandra.

/Fredrik
samueel 2012-03-17 15:55 ! Citera #
Milanda
Efter att ha läst körskoleboken och gjort några teoriprov på nätet känner jag borde kunna läsa in teorin på egen hand. Låter det rimligt eller behöver man körskolans teorilektioner för att klara av själva körningen?

Jag ska fråga på körskolan där jag tagit några körlektioner men de är väl inte helt opartiska.

Det är mycket möjligt att du klarar provet redan nu, men jag skulle rekommendera att göra det som finns på trafikskolorna också.
samueel 2012-03-17 16:02 ! Citera #
Fredde013
Jag valde att inte använda mig av körskolan, utan köpa boken och lära mig den.
Trots det hade jag nästan full pott på teoriprovet, men det beror lite på hur stort läshuvud man har.

Fast alltså, jag skulle nog ändå inte rekommendera att någon kör på körskolans teori (utom när det ingår) utan läs boken och fråga någon kunnig/intresserad vän (kanske någon som också håller på att ta körkort) då kan man lära sig av varandra.

/Fredrik

Det är ju helt olika frågor på varje prov också, så du kan ha fått de frågor som du kan. Jag har fått fullpott på provet här på körkortonline flera gånger, men när det kommer en som har med bromssträcka och göra så fick jag alltid fel förr.
Gäst 2012-03-17 18:41 ! Citera #
Jag ser ingen anledning till att behöva studera teorin på körskolan. Tycker att hemsidor och böcker räcker bra och i slutändan måste man nöta in kunskapen på egen hand, inte någon lärare som ska trycka in den i ens hjärna

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I går 14:32
3
I går 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo