Start > Körkortsforum > Uppkörning 2 dagar i rad?

Uppkörning 2 dagar i rad?

inspektörn 2012-08-29 21:07 ! Citera #
Mamma!
Var satt kryssen i protokkollet?
Gäst 2012-09-03 22:36 ! Citera #
mamma
Sörjer för sonen som kuggats tre (kanske 4 i denna stund). Suttit med honom i bilen ett par timmar i rusningstrafik i staden och känt mig helt trygg med hans körning. Märker att han lägger märke till många detaljer runtomkring som vi passerat. Mer än jag själv hinner se. Uppmärksamheten är det han kuggas på. Körskolan var helt övertygade han var en av dem som skulle klara vid första försöket. Kör jättebra enligt dem. För varje gång försvinner självförtroendet lite mer. En bilförare utan självförtroende blir inte bra. Vet att inspektörer är kontrollpersoner, men är man noga med att förklara hur man ser ser på ”bristerna” och hur man skulle ha gjort istället ? Det är människor man har att göra med. Tröstar honom med att även maken kuggades, trots 20 årig prickfri, krockfri körning med både amerikanskt och tyskt körkort. Kuggades också för bristande överblick i trafiken.

Jag har medkänsla med vad du går igenom. När det gäller uppkörning kan i princip vad som helst hända och det gäller att trafiken är på din sida. Jag klarade det på min andra uppkörning men ger all ära till Gud. Det är inte många idag som har tro på en högre makt men det ger både styrka, kraft och självförtroende (för den som behöver det och kanske saknar det).

Som det låter har din make gjort uppkörning i Sverige, jag undrar varför. Har man redan tagit körkortet i något EU land skall man enligt lag, efter vad jag har hört, inte behöva ta om körkortet här.
Gäst 2017-01-25 13:35 ! Citera #
Hej det ä’r min tredje uppkörning inte klarade men jag känner säker när jag kör inspektören sa underkänd varje gång .jag blev deprimerad och kör båda trafikskolan och privat handledare
mvh Amina
Gäst 2017-01-25 17:05 ! Citera #
Jag har en fråga till inspektören.

vad gör man om man kör så pass bra, men blir för nervös inför uppkörning?
Ska man tala om de för inspektören, som kan ha förståelse för det? eller vad ska man göra. Har kört mycket på trafikskolan. och de tycker att jag är redo för uppkörning. Men så fort ja kör upp blir ja nervös. känns som jag aldrig kommer få det med tanke på nervositeten. ://
Gäst 2017-01-25 17:06 ! Citera #
Amina? vad kuggade du på? Blir du för nervös eller vad är det du kuggade på? Ge inte upp du kommer o få det till slut.. Håller tummarna för dig. Har också blivit kuggad tre gånger o gav upp. Men ska börja igen. Och denna gången vägrar jag ge upp.
Riki 2017-01-25 19:42 ! Citera #
riki

Man ska alltså inte ge sig,bara visar sin envishet och glömma vara nervös,tappa inte sjävfötroende!Lycka till 8-)
Gäst 2017-01-26 06:57 ! Citera #
Så himla svårt bara när man blir så nervös o gör så många fel då de är omöjligt o godkänna mig! Jag mår så sjukt dåligt över detta:-(

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I dag 05:45
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo