Sörjer för sonen som kuggats tre (kanske 4 i denna stund). Suttit med honom i bilen ett par timmar i rusningstrafik i staden och känt mig helt trygg med hans körning. Märker att han lägger märke till många detaljer runtomkring som vi passerat. Mer än jag själv hinner se. Uppmärksamheten är det han kuggas på. Körskolan var helt övertygade han var en av dem som skulle klara vid första försöket. Kör jättebra enligt dem. För varje gång försvinner självförtroendet lite mer. En bilförare utan självförtroende blir inte bra. Vet att inspektörer är kontrollpersoner, men är man noga med att förklara hur man ser ser på ”bristerna” och hur man skulle ha gjort istället ? Det är människor man har att göra med. Tröstar honom med att även maken kuggades, trots 20 årig prickfri, krockfri körning med både amerikanskt och tyskt körkort. Kuggades också för bristande överblick i trafiken.
Jag har medkänsla med vad du går igenom. När det gäller uppkörning kan i princip vad som helst hända och det gäller att trafiken är på din sida. Jag klarade det på min andra uppkörning men ger all ära till Gud. Det är inte många idag som har tro på en högre makt men det ger både styrka, kraft och självförtroende (för den som behöver det och kanske saknar det).
Som det låter har din make gjort uppkörning i Sverige, jag undrar varför. Har man redan tagit körkortet i något EU land skall man enligt lag, efter vad jag har hört, inte behöva ta om körkortet här.