Här finns både sans och balans och jag anser mig vara en bra bilförare. Har knappt varit i närheten av en bilolycka och har då haft körkort i över 30 år. Men men jag säger inte att inget kan hända i framtiden och jag minns inte alla regler men jag använder min sans o balans i trafiken
Man får visst lyssna på rykten och tycka, tråkigt om man bara skulle hålla sig till fakta. Då skulle vi aldrig ens behöva konversera och det vore väldigt tråkigt.
Antingen är det något jag inte känner till här när du säger att kunskapsproven (då syftar jag på det skriftliga) kan skilja. De trodde jag bara kunde rättas på ett sätt, så då kan inte inte någon inspektör få bättre eller sämre. Om inspektören var inblandad där sker definitivt fel, de ska rätta på samma sätt.
Körningen är svårare för där är det inspektörens tyckande som spelar in, kommer någon annan o säger något annat så tänker jag inte ens lyssna. Jag lovar att det är inspektörernas tyckande som spelar in, för några programmerade Hubbottar är det då inte
Och det är inte säkert man klarar körkortet på första försöket hur mycket du gått i körskola o de säger att du är bra. Inte en chans. Tycker inspektören att du var för försiktigt, körde in lite för fort i en rondell, ej körde tillräckligt ekonomisk eller körde för 10 km för fort på en rekommenderad 30-väg (alltså 40) trots att det inte finns en människa eller buske i närheten så är du körd. Trots att du följde alla trafikregler som finns och inte var i närheten av att göra fel även om det funnits miljoner bilar i närheten. Lessen, inspektörerna hoppas jag inte är mer människa än du och jag och även de har tryck på sig och kan göra fel.
Till sist så hoppas jag politikerna ändrar detta system så behöver vi inga spseciella inspektörer utan man gör sin uppkörning på skolan.
Nog om detta, kommer inte kommentera mer