Start > Körkortsforum > Uppkörning i Farsta

Uppkörning i Farsta

mattesthlm 2012-02-27 15:01 ! Citera #
Hej på er !
Sitter o funderar här om det är verkligen så svårt att klara uppkörningen där. Rykten säger en sak och statistiken en annan, vilka av de man ska följa egentligen ?
Alla är olika och lär sig på olika sätt, vissa blir bättre på att köra bil och vissa känner sig bra när de kan teorin bättre. Hur går det till att just där är hårdast ?
Tänkte boka min körprov i slutet av mars och är lite tveksam om jag verkligen bli godkänd där. Har övat rätt mycket hittills, körde på de flesta områden från Handen till Globen där de brukar köra med folk o känner mig trygg i bilen.
Det känns som att jag är redo nästan men man får ändå såna tankar typ:
skulle jag hamna med någon trevlig som ska gå att prata med ? eller blir det kanske någon jäkla kärring som ska bara sitta o vänta tills man gör nåt fel o bli kuggad ? skulle jag överdriva med hastigheten eller köra lite saktare en vanligt ? jaha..
Verkar lite som att inspektoren spelar mest roll i det hela.
Vad tycker ni ? Vilka är erans erfarenhet ? någon som körde redan där och klarade på första försöket eller ? Hur gick det då ?
Gäst 2012-02-27 19:18 ! Citera #
Hoppas att du klarar det.............NOT. egentligen så hoppas jag du kuggar så good luck!
Gäst 2012-02-28 09:46 ! Citera #
mattesthlm
Hej på er !
Sitter o funderar här om det är verkligen så svårt att klara uppkörningen där. Rykten säger en sak och statistiken en annan, vilka av de man ska följa egentligen ?
Alla är olika och lär sig på olika sätt, vissa blir bättre på att köra bil och vissa känner sig bra när de kan teorin bättre. Hur går det till att just där är hårdast ?
Tänkte boka min körprov i slutet av mars och är lite tveksam om jag verkligen bli godkänd där. Har övat rätt mycket hittills, körde på de flesta områden från Handen till Globen där de brukar köra med folk o känner mig trygg i bilen.
Det känns som att jag är redo nästan men man får ändå såna tankar typ:
skulle jag hamna med någon trevlig som ska gå att prata med ? eller blir det kanske någon jäkla kärring som ska bara sitta o vänta tills man gör nåt fel o bli kuggad ? skulle jag överdriva med hastigheten eller köra lite saktare en vanligt ? jaha..
Verkar lite som att inspektoren spelar mest roll i det hela.
Vad tycker ni ? Vilka är erans erfarenhet ? någon som körde redan där och klarade på första försöket eller ? Hur gick det då ?

Det var många frågor i ett inlägg :P
Ska man lyssna på statistik eller rykten? Tja, statistiken ljuger ju inte.
Folk som kuggar överdriver gärna hur stor roll inspektören spelar. Om du kan köra och kan teorin så klarar du förmodligen proven. Om du däremot inte kan vad som krävs så kommer du troligen kugga. Svårare än så är det inte. Sen är det väl så att om du inte klarar av att köra bil med en sur kvinna bredvid dig, så kanske du inte är redo för körkort. Tänk om du har en sur passagerare i bilen sen när du väl är ute och kör på riktigt. Då ska du ju kunna köra ändå.
Sen det där med att vissa är bra på själva körandet medan andra vill kunna teorin... Det är ju meningen att du ska kunna bägge delar. Du måste kunna teorin för att veta hur du ska köra. Det räcker ju inte att du är duktig på att hantera fordonet, du måste kunna reglerna också. Samtidigt så räcker det inte heller att bara kunna regler men inte kunna hantera fordonet. Bägge delar är viktigt helt enkelt.
Gäst 2012-02-29 14:41 ! Citera #
Sluta fucking fundera och gå o kör istället, när jag gjorde min uppkörning satt jag inte där o tänkte hela tiden jag bara gjorde det o klara det så shut the fuck up and drive!! :x
Josefine.E 2012-03-01 15:09 ! Citera #
Jag körde upp i Farsta i morse och kuggade. Det var första gången men ändå fick jag bara anmärkning på en liten sak. Vet inte om det betyder att de är väldigt hårda eller bara noga. Jag tyckte att jag körde skitbra så jag hade ju såklart velat få godkänt, men vill heller inte utsätta någon för fara, så om dem ansåg att jag inte var klar än så är det nog så. Bara att acceptera och köra igen!! Men såklart surt...:(
inspektörn 2012-03-01 22:10 ! Citera #
Josefine E, var satt kryssen på protokollet?
mattesthlm 2012-03-01 23:33 ! Citera #
Gäst
Sen är det väl så att om du inte klarar av att köra bil med en sur kvinna bredvid dig, så kanske du inte är redo för körkort. Tänk om du har en sur passagerare i bilen sen när du väl är ute och kör på riktigt. Då ska du ju kunna köra ändå.

Det är inte vanlig passagerare som det handlar om här utan den stressen som försämrar vår uppmärksamhet vid körningen då.
De flesta bli uppstressade mer eller mindre på uppkörningen och inspektörens beteende KAN faktiskt påverka oss negativt även om man är jävligt duktig på att köra.

Gäst
sluta fucking fundera och gå o kör istället, när jag gjorde min uppkörning satt jag inte där o tänkte hela tiden jag bara gjorde det o klara det så shut the fuck up and drive!!

Forum finns för att man ska kunna ställa frågor och starta diskussioner fucking klantskalle, så det övanstående låter ju jävligt meningslöst :)

Josefine.E
Jag körde upp i Farsta i morse och kuggade. Det var första gången men ändå fick jag bara anmärkning på en liten sak. Vet inte om det betyder att de är väldigt hårda eller bara noga. Jag tyckte att jag körde skitbra så jag hade ju såklart velat få godkänt, men vill heller inte utsätta någon för fara, så om dem ansåg att jag inte var klar än så är det nog så. Bara att acceptera och köra igen!! Men såklart surt...

Kämpa! det kommer gå bättre nästa gång :)
Josefine 2012-03-02 09:40 ! Citera #
Tack snälla Matte! Inspektörn: Jag fick kryss i E och G på punkt nr 11, gatukorsning. Kom lite för snabbt i en korsning så jag hann inte se ordentligt vad som hände på vänster sida. Jag förstår synpunkten och övar mer till nästa uppkörning! :) Inga sura miner här inte. I övrigt gick det ju bra så jag klagar inte.
inspektörn 2012-03-02 17:39 ! Citera #
Josefine! härligt att höra att du tr det på rätt sätt! Lycka till!
Josefine 2012-03-08 18:18 ! Citera #
Tack!! Gör ett nytt försök nästa vecka! :) Fast denna gång i Sollentuna, vi får se om det går bättre nu. Är mer nervös för teorin!

Senaste foruminläggen

Rubrik
9
I går 19:38
4
I går 18:10
11
I går 18:00
1
I går 16:06
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest