Start > Körkortsforum > Uppkörning imorgon 26/1

Uppkörning imorgon 26/1

killer 2012-01-25 11:01 ! Citera #
Jaha, uppkörning imorgon. Igen.

Detta blir 4;e försöket. Kuggade ännu ett teoriprov för ett par dagar sedan, då jag fick totalt 48 poäng. Tidigare resultat på mina teoriprov har sett ut såhär ;

1 - 40
2 - 47
3 - 44
4 - 48

3;e teoriprovet var definitivt svårast, som ni ser också. Fick väldigt otur med frågorna , 4;e dock var mycket lätta och jag borde nästan klarat det med liite marginal..

Frågorna som jag brister på, på det riktiga teoriprovet är just Trafikregler och miljö. Trafiksäkerheten och manövreringen ligger inte jättebra till heller , så här såg det ut
när jag avslutade mitt teoriprov i måndags, den 23;e.

1 - Fordonskännedom, manövrering 4/7
2 - Miljö 2/5
3 - Trafiksäkerhet 13/16
4 - Trafikregler 24/32
5 - Personliga förutsättningar 5/5

Total poäng = 48

Jag har kämpat väldigt mycket med körkortet senaste året, tyvärr har det tagit längre tid pga personliga brister - men jag tänker inte ge upp, ju svårare man uppnår något, desto mer uppskattar man det senare - men det är ganska mycket stress från omgivningen, nu när man är 22 år. Förövrigt så pluggar jag i teoriboken och frågorna på STR som jag fått inloggning på från min trafikskola. Har testat köpa frågorna här förut och gillade det inte. Nu har jag noterat mina exakta brister och ska läsa på dem istället för ’’hela teoriboken’’. Uppkörningarna har jag kuggat pga stress och fel på trafikregler. Men om jag har tur imorgon så klarar jag det. Återkommer med resultat, I guess. Skriver mer om jag kommer på något :) Ni som läser, skriv gärna ! ! !
killer 2012-01-25 16:10 ! Citera #
Ingen?
Dibbe 2012-01-25 17:11 ! Citera #
Den enda slutsatsen jag kan dra utav ditt inlägg är att du bevisligen inte är redo att ta körkortet. Fortsätt plugga och med det syftar jag inte på att du ska lära dig svaren utan snarare helheten så kanske du inte kuggar körprovet heller.
killer 2012-01-25 19:44 ! Citera #
Dibbe
Den enda slutsatsen jag kan dra utav ditt inlägg är att du bevisligen inte är redo att ta körkortet. Fortsätt plugga och med det syftar jag inte på att du ska lära dig svaren utan snarare helheten så kanske du inte kuggar körprovet heller.

Tack för ett uppmuntrande svar. Du behövde inte skriva något alls.
126 2012-01-25 19:48 ! Citera #
Jag med, har uppkörning imorgon. Nervös! Och det snöar ute nu... :cry:
killer 2012-01-25 20:49 ! Citera #
126
jag med, har uppkörning imorgon. Nervös! Och det snöar ute nu... :cry:
Jag hoppas att snön blir till vår fördel :)
Gäst 2012-01-25 22:33 ! Citera #
killer

Tack för ett uppmuntrande svar. Du behövde inte skriva något alls.

Jag skulle rekommendera dig att gå en teorikurs på en trafikskola. Du har på fyra försök inte klarat av teorin, som trots allt är oerhört viktig att ha i ryggmärgen när du är i trafiken där du ofta måste fatta flera beslut på kort tid. Då är instinkten oerhört viktig.
Alla klarar inte att läsa en tjock bok med teori utan behöver alternativa metoder för att ta till sig kunskaper.
killer 2012-01-25 23:13 ! Citera #
Prs ; Att jag brister i teorin stämmer. Men jag behöver ingenting mer än att plugga hårdare på viktiga saker i boken samt övningarna på str’s egna - som jag har lösenord till. Sen så handlar det en del om min personlighet, som jag nämnde där ovan. Alla har inte likadana förutsättningar. Men jag får se hur det går imorgon - jag återkommer. I värsta fall pluggar jag mer och bokar om bara - jag bryr mig ej , det finns folk som tar på 6 och 7 försök .

Nu ska jag sova.
Carrolina 2012-01-28 00:26 ! Citera #
Hur gick det? :D
killer 2012-01-28 12:53 ! Citera #
Carrolina ; Jag kuggade. Grejen med mig är att jag är en väldigt nervös, fundersam person generellt, och det kan förstöra ibland. Jag menar, jag ska in på mitt 5;e teoriprov snart som jag kuggade sist också med 48 poäng, jag börjar må väldigt dåligt och väldigt stressad just för att det kommer bli min 5;e gång. Visst inser jag att det fattas plugg och en del annat, men jag försöker göra allt jag kan. Det jag kuggar på heela tiden på uppkörningen är ’’trafikregler’’, placering osv. Jag bokade dock tid direkt efter uppkörningen och jag har en väldigt kort tid kvar, jag hade tur och hittade en avbokad tid definitivt mindre än 1 månad. Men jag får se, om jag inte känner mig beredd tills på måndag så avbokar jag, istället för att kugga igen liksom. Hursomhelst så råpluggar jag teori just nu, både trafikskolans frågor på str’s hemsida (vilket jag tycker är bästa och mest verklighetsbaserade till riktiga provet, förutom formuleringen). För mig är det STEG 1 att klara teorin, då tror jag att jag kör på uppkörningen med dubbelt så mer självförtroende.

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo