Tjena!
Om man ska åka runt i en cirkulationsplats och man ska åka av i den tredje avfarten(alltså svänga till vänster) och det finns två filer i rondellen men bara en fil i den avfarten man ska svänga av på, vilken fil ska man ligga i innan avfarten? För jag körde upp för några dagar sedan och låg i vänstra filen och körde rakt över högra och sedan in i avfarten och det var tydligen fel... Men jag vet inte jag kanske började svänga ut för tidigt så jag låg mellan filerna ett tag. Hur är det rätta sättet man ska göra i den här situationen?
Ifall ni undrade var det rondellen i Länna precis inann påfarten till motorvägen.
Tjena, nu vet jag dock inte hur cirkulationsplatsen ser ut. Men om de sa att det var fel som du gjorde första gången kan det bero kanske på att innan du gick in i cirkulationsplatsen fanns det en anvisning att båda filerna leder till vänster, och i det fallet ska man alltid välja högra filen.
I annat fall kan det vara som du sa, alltså att du körde mellan båda filerna för länge, eller till och med att du blinkade för snabbt och körde ut utan att vänta och ”se” hur dina medtrafikanter reagerade ( i det här fallet främst de på högra filen).
Hoppas jag inte var otydlig nu
Fråga en trafikskolelärare. De vet väl precis var, när och hur sånt där ska gå till