Start > Körkortsforum > Säkerhetskontrollen

Säkerhetskontrollen

inspektörn 2012-12-20 22:51 ! Citera #
Jossan88!
Teori är en sak, praktik är en annan*L*
Att en person skulle kunna köra tillräckligt bra för att få körkort, men inte fixa säkerhetskontrollen är så osannolikt att jag personligen gladeligen skulle betala för den personens omprov, bara jag fick se protokollet!*L*
Att du har pratat med en inspektör för Vägverket är också spännande eftersom den myndigheten uppslukades av Trafikverket för några år sedan*s*
Sorry kan inte låta bli att retas!

Ha en riktigt God Jul och ta det försiktigt på vägarna!

Inspektörn
IAmMine 2013-01-25 14:34 ! Citera #
Jag fick kolla bromsljus, blinkers och halvljus, sen var det klart :)
gusten94 2013-02-04 19:57 ! Citera #
Jag har kört upp fyra gånger (klarade på fjärde), och det var bara den första gången jag fick göra en säkerhetskontroll. Om det ens kan kallas det. Provförrättaren frågade: ”jadu... Vad kan man kolla vid en säkerhetskontroll då?”. Jag sa nåt i stil med: ”jaa... Man kan kolla däck, lysen....”. Jag tror inte jag sa nåt mer haha.

Den gången kuggade jag som sagt. Och de resterande tre uppkörningarna frågade de bara ”du har gjort säkerhetskontrollen eller?. Inte svarar man nej där inte ;) så asså jag tror inte att den väger jättemycket...

Fokusera på körningen :)
Lebanon Girl 2013-02-22 20:39 ! Citera #
Min säkerhetskontroll igår bestod i att säga var kylarvätska, batteri, Spolarvätskn och olja fanns. Sen var det inget mer. Hur lugnt som helst. Har hört skräckhistorier om såna som vart tvungna att redogöra hur bilen fungerar, men jag tror det är myter bara faktiskt. Själv var jag glad att jag slapp belysningskontrollen, körde upp i nån wolksvagen modell och fattade inte mig på reglaget med att kolla dimljus och backljus o sånt.

Sen kanske säkerhetskontrollen är att ställa in speglar och nackskydd etc men det tänkte jag inte ens på som en säkerhetskontroll det är nåt jag bara gör liksom.

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I går 14:32
3
I går 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo