Start > Körkortsforum > Irriterad

Irriterad

felet 2012-01-10 13:17 ! Citera #
Visst är det så att det är en regel att man måste blinka när man ska köra ut ur rondellen? eftersom att nästan mer än hälften av de som jag mött faktiskt inte blinkar och visar vart de ska.. upprörande
pluton 2012-01-10 16:17 ! Citera #
felet
visst är det så att det är en regel att man måste blinka när man ska köra ut ur rondellen? eftersom att nästan mer än hälften av de som jag mött faktiskt inte blinkar och visar vart de ska.. upprörande

Ja du ska ALLTID blinka ut ur en cirkulations plats. dock så är ju folk lata.. inget att vara iriterad över. du kommer märka värre saker när du har körkort
Gäst 2012-01-14 23:22 ! Citera #
Håller med, det känns som att alla nya förare kommer ihåg att blinka, men de ”gamla rävarna” glömmer bort det. Och det är ju faktiskt en regel som underlättar för alla, skulle vara trevligt om fler följde den också
Gäst 2012-01-15 14:23 ! Citera #
Nassehej
Håller med, det känns som att alla nya förare kommer ihåg att blinka, men de ”gamla rävarna” glömmer bort det. Och det är ju faktiskt en regel som underlättar för alla, skulle vara trevligt om fler följde den också

Har åkt mycket bil eftersom min man älskar att köra. Men har inte körkort själv och nu när jag kör märker jag hur fel alla kör! Framför allt i rondeller...

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo