Start > Körkortsforum > Tips för att klara uppkörninge…

Tips för att klara uppkörningen.

Felicia 2012-03-29 23:51 ! Citera #
Jag har kuggat två gånger på uppkörningen! Klarade teorin på första försöket. Men nu har min tid gått ut, måste därför skriva upp igen, känns väldigt tråkigt! Min första uppkörning fick läraren ingripa, vad ska jag säga, missade en bil i en rondell, så han var tvungen att bromsa. Helt och hållet mitt fel! Andra uppkörningen tyckte läraren att jag körde för nära parkerade bilar, och att jag var lite sen med att komma ut från avfarten! Nu har jag uppkörningen och uppskrivning om tre veckor. Teorin är jag inte alls orolig för, men uppkörningen, är riktigt nervös över den! Funderar på att ta med min körlärare, är det någon annan som har gjort det? Finns det några tips ni kan ge mig för den tredje uppkörningen, vill så gärna ha mitt körkort!
inspektörn 2012-03-30 06:11 ! Citera #
Ta det lugnt och kör naturligt. Tänk inte på vad som har hänt utan fokusera framåt!
Ta gärna med trafikläraren om det känns bra!
Badoo 2012-05-26 23:00 ! Citera #
inspektörn
Vid hävande av villkor Utan kopling”,automat, slipper man oftast säkerhetskontrollen. Körningen skall vara som vilken uppkörning som helst, men tonvikt skall läggas på¨manövrering och då särskilt växlingsteknik.
När det gäller miljökörning, så läs på i STR:s eminenta bok som man får på handledarutbildningen om hur man kör miljövänligt! MEN!!!!!!!!
LÄS HELA TEXTEN!!!!!!
Miljökörning är inte att tex hoppa i växlar, utan att hoppa i växlarna när det är möjligt! För att man skall kunna hoppa i växlarna är det en massa andra saker som måste vara uppfyllda, så läs noga!

Nu har ju vi tyvärr inte gått någon handledarkurs då det inte behövs eftersom jag redan har behörigheten. Så jag kan tyvärr inte läsa på där :) Är det något man kuggar på så kan det nog vara just miljökörningen eller att man blivit lite för ”bekväm” när man haft körkort ett par år och fått in sin egen körstil...

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov