Start > Körkortsforum > Annan bil vid uppkörning

Annan bil vid uppkörning

Gäst 2011-12-27 14:29 ! Citera #
Jag hade tänkt mig att låna trafikskolans bil vid uppkörningen. Men har själv tränat med broshans bil. Finns det någon risk att jag kuggar?
Gäst 2011-12-27 14:30 ! Citera #
Jag tror att du skulle kunna kugga. Alla bilar är ju olika och de har inte samma egenskaper. Om du t.ex har en automatdriven bil själv och i trafikskolan har en manuell kommer det säkert att gå dåligt. Mitt tips för dig är ju att ta din egen bil eftersom att du känner till den och chanserna ökar för dig att lyckas.
Min första uppkörning använde jag trafikskolans bil och det fungerade sådär. Tyvärr så kuggade jag, men nästa gång använde jag min egen bil och det fungerade utmärkt. :D
Gäst 2011-12-27 19:54 ! Citera #
Får man lov att låna Trafikskolans bil om man inte har uppkörning via skolan? Du menade kanske Trafikverkets bil? Hur som helst så finns väl risken att man kan bli kuggad. Men av personliga erfarenheter så har inspektören lite överseende om de vet att du aldrig kört bilen du ska köra upp i tidigare. Annars kan du kanske ta några lektioner med bilen i fråga. Körde upp i Trafikverkets Volvo V50, som jag aldrig kört innan (bara kört en Golf tidigare) men efter en stund så känns det ganska bra, så lite ovant är de i början men man får häng på den nya bilen rätt snabbt ändå.
Tommyy 2011-12-28 18:20 ! Citera #
Kan man välja mellan diesel- eller bensindriven bil hos Vägverket? Har nästan bara kört diesel...

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov