”Gjorde lite mer fel”
”alltid samma problem som uppstår, planering
och sökning samt tillämpa trafikregler.”
”Jag kan
köra bil, i mitt fall handlar det om att tänka till lite mer.”
Nu vill jag inte totalt förstöra ditt självförtroende men, Dessa som du nämner är att köra bil. Dom här sakerna kommer inte bara på uppkörningen, dessa är är inga små fel som du nämner. tycker att det är fel att du bokar en ny tid hela tiden och försöker klara det, det gör ju bara saken värre. det är ju 3 gånger nu och varför boka en fjärde och tro man klarardet?
avboka ist och ta några till lektioner!
MEN!
Nu vet jag inte om du har kört privat eller med körskola.
Om du har bara kört privat så tycker jag att du ska köra med trafikskola för det hjälper GRYMT mycket!
Lite småtips,
När det svänger Vänster titta först mittspegeln, sen sidospegeln/dödavinkeln
När du svänger Höger titta mittspegeln , sen sidospegeln/dödavinkeln
När du ska sakta in kålla lite hastigt i mittspegeln..
Även när du bromsar in, så kålla mittspegeln!
detta är alltid när du svänger! samma sak när du ska parkera, titta mittspegeln, sen döda vinkeln det kan ju komma en moped!
blinka alltid i godtid och tryck en gång på bromspedalen löst o sen bromsa. så att man blinkar till med bromsljuset.
När du kommer till övergångstålle kålla först höger sidan sen vänster sidan. o ha en rörligblick!
sakta in i alla korsningar, om det är 50 så sakta ner till 30-40!
sakta in särskilt när det är högerregeln gäller, även om andra skall ge dig företräde som finns det folk som inte bryr sig, så sakta in, o tänk inte ”jag har företräde, för det är högerregeln!”
kålla alltid åt höger även om det inte är högerregeln!
om du ser att det blir rött, så börja direkt att motorbromsa! bromsa lite om det går lite för snabbt.
visa tydligt vart du skall, om du ska höger på landsväg, så lägg dig så nära höger som möjligt! samma sak med vänstersväng!
Kom inte på något mer just nu, men det bästa är att när du kör upp tänk inte ’ om jag klarar detta så har jag körtkort’
tänk så här istället.
jaha nu skall man önvningsköra igen
Jag körde privat och tog 3 st körlektioner o dom gav mig småtips och jag klarade på första försöket. en panodil hjälper också på uppkörningen!
Du kommer klara körkortet! men hetsa inte!