Start > Körkortsforum > Annan inspektör, ny uppkörning…

Annan inspektör, ny uppkörning?

Gäst 2012-08-11 22:02 ! Citera #
Förare
Förresten, jag missade inte en hastighetsbestämmelse. Jag kom från en avfart från motorväg och sänkte farten och hann inte sänka ner till 50 precis vid skylten och var vid 55 istället. Hade jag bromsat ännu mer vilket jag ville hade bilarna bakom mig säkert kört in i mig. Okej kanske inte så grovt men ni fattar, alltså jag visste vad jag höll på med och ansåg att det var lämpligast så. Jag menar, det är en avfart, man har nyligen kommit från 110km/h till 55km/h vid 50 skylten med kö, so what. Trodde inte ens att inspektören brydde sig men jag kuggade på det. Sjukt otroligt, om jag åker för fortkörning vid en avfart efter att ha tagit körkort är väl det mitt problem, det var inte så att jag körde i 90km/h på en 70-väg.

Om du planerar din körning så ska inte hastighetsändringar vara något problem. Nu har du ytterligare en ursäkt till varför du körde för fort. Att det finns många bilar bakom spelar ju ingen roll, de ska ju också bromsa ned till 50 :lol:

Fortkörning gäller inte enbart när du har körkort, för då är det mycket riktigt ditt problem, men under en uppkörning så bedöms din körning utifrån att du körde för fort, och det måste du väl själv hålla med om är en ganska uppenbar anledning att inte bli godkänd.

Lär dig av ditt misstag istället och kanske främst av allt, inse att du gjort fel istället för att skylla på andra.

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I dag 22:40
6
I dag 22:34
11
I dag 17:36
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor