Start > Körkortsforum > Annan inspektör, ny uppkörning…

Annan inspektör, ny uppkörning?

Lillakanin 2011-12-09 21:50 ! Citera #
Lala123
Ååhh vad bra och tack så jätte mycket för svaret:-D hoppas det går lika bra för mig! I den första rondellen då du skulle till vänster, placerade du dig i vänster fil då? Jag vet att man vanligtvis gör det men bär jag körde där en gång då med en privat lärare sa han att jag skulle va i höger fil, blev så förvirrad.. Vilka hjälpmedel använde du när du skulle träna till teorin?:D

Jag placerade mig i vänster fil. Sen ”siktar” man ju på refugen och byter till höger fil avfarten innan den du ska av på, om du förstår .. Hehe. Fråga din körlärare annars. Jag använde mig faktiskt i stort sett endast frågorna här. Jag gjorde dom och sen gick jag igenom de jag hade fel på och gjorde lite anteckningar som påminnelse för de frågor som jag hade svårt för. Läste aldrig hela boken. Dock slog jag upp det jag va osäker på. I mitt fall vilken sida man får köra om på i vilka hastigheter. :) lycka till! Jag tror att det kmr gå kalas för dig dig!
lala123 2011-12-10 09:33 ! Citera #
Jaha okej, jag förstår;)! Tack ännu en gång.. Okej, haha åh vad snällt jag får ju hoppas att det går bra;)
Kör försiktigt!
gästen 2011-12-11 20:28 ! Citera #
Hej lilla kanin!

När man gör sin bokning via telefon kan man säga till att man vill ha en annan inspektör vid den nya uppkörning. Man får uppge namn på inspektören så registrerar dom ens önskemål. Jag tror jag blev kuggad av samma dam vid min första uppkörning i Jakan slutet av augusti och gjorde om uppkörningen i september som jag klarade. Dock med en annan inspektör.

Lycka till!!
Förare 2012-08-08 21:32 ! Citera #
inspektörn
Kör du bra, får du körkort, kör du inte bra, får du inte körkort!
Så enkelt är det!
Oavsett om du skulle komma 9 gånger samma dag till samma inspektör, så görs bedömningen enligt ovan!

Håller inte med då min inspektör kuggade mig pga att jag körde förbi med 55km/h på 50-väg men sänkte farten snabbt. Detta var efter en avfart från motorväg där inte en själ fanns.

Allt annat tyckte inspektören gick utmärkt och det roliga var att jag var medveten om mitt misstag och han sa tillochmed att små misstag inte gjorde något.

Sen läser man om alla idioter som får motorstopp 3 gånger, missar regler osv. och ändå blir de godkända?

Helheten som bedöms va? Kiss my ass
Gäst 2012-08-08 22:38 ! Citera #
Förare

Sen läser man om alla idioter som får motorstopp 3 gånger, missar regler osv. och ändå blir de godkända?

Man ska inte lita på allt som står på Internet.

Du missade en hastighetsbestämmelse. Att du inte accepterar det utan vänder det mot inspektören visar, enligt min uppfattning, inte den mogenhet som krävs för körkort.

Ta nya tag, och nästa gång så är du extra vaksam på hastigheten så ska du nog klara det.
inspektörn 2012-08-09 06:25 ! Citera #
Och var satt kryssen?
Förare 2012-08-11 21:25 ! Citera #
Inga kryss. Tror inte att så är fallet, jag är mogen nog men anser att det inte är - enligt trafikverkets kriterier - anledning nog att underkänna någon. Lita på det eller inte, det är mer än skönt att få det skrivet på internet. Någon vacker dag kanske trafikverket inför ett säkrare och rättvisare system när det gäller körkortsprov.
Förare 2012-08-11 21:29 ! Citera #
Förresten, jag missade inte en hastighetsbestämmelse. Jag kom från en avfart från motorväg och sänkte farten och hann inte sänka ner till 50 precis vid skylten och var vid 55 istället. Hade jag bromsat ännu mer vilket jag ville hade bilarna bakom mig säkert kört in i mig. Okej kanske inte så grovt men ni fattar, alltså jag visste vad jag höll på med och ansåg att det var lämpligast så. Jag menar, det är en avfart, man har nyligen kommit från 110km/h till 55km/h vid 50 skylten med kö, so what. Trodde inte ens att inspektören brydde sig men jag kuggade på det. Sjukt otroligt, om jag åker för fortkörning vid en avfart efter att ha tagit körkort är väl det mitt problem, det var inte så att jag körde i 90km/h på en 70-väg.
Förare 2012-08-11 21:36 ! Citera #
Sen kan man inte bortse 100% från allt som sägs på internet. Alla berättelser om att man blir kuggad HELT UTAN ANLEDNING och bara för inspektören upplever en som ”osäker” eller ”ouppmärksam” kan inte vara osanna.

Att kugga en för minsta lilla, och saker som det ovanför t. ex att man är nervös, har inget med själva körningen att göra så länge man klarade av testet utan anmärkning!? Isåfall kan man lika gärna be om en personlighetsbedömning
Gäst 2012-08-11 21:58 ! Citera #
Förare
Inga kryss. Tror inte att så är fallet, jag är mogen nog men anser att det inte är - enligt trafikverkets kriterier - anledning nog att underkänna någon. Lita på det eller inte, det är mer än skönt att få det skrivet på internet. Någon vacker dag kanske trafikverket inför ett säkrare och rättvisare system när det gäller körkortsprov.

Om du inte blev godkänd så har du kryss i protokollet någonstans.

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo