Start > Körkortsforum > Annan inspektör, ny uppkörning…

Annan inspektör, ny uppkörning?

Lillakanin 2011-12-06 18:47 ! Citera #
Körde upp idag vid 10.50 och fick en trevlig inspektör men det gick inte bra. Och det kände jag själv. Min körlärare sa att jag skulle ringa och boka en ny tid direkt vilket jag gjorde. Fick en på samma ställe (jakobsberg) på torsdag klockan 10.00. Nu är frågan, hur stor är risken att jag får samma inspektör igen. Och i sånna fall, kan hon kugga mig i princip ”direkt” för att det bara är med två dagars mellanrum?
Och kan jag på något sätt höra av mig till trafikverket och säga att jag vill ha annan inspektör? Kände mig inte alls bekväm med henne.
Wanakin 2011-12-06 19:21 ! Citera #
Vad tråkigt att det inte gick bra för dig. Angående att inspektören skulle kugga dig bara för att det har gått 2 dagar är inte så troligt, du har rätt att göra uppkörningen när du vill och det är inte upp till inspektören att säga när du får och inte får göra den.
På något sätt tror jag att det är en viss ”fördel” om du får samma inspektör, och då menar jag att istället för att känna dig pressad och ha ångest borde det motivera dig mer att få samma person som kuggade dig. Du får då din möjlighet till ”revanch” och visa att du verkligen kan köra på ett korrekt sätt.

Lycka till nu på torsdag!
Gäst 2011-12-06 19:23 ! Citera #
Synd att det inte gick bra på uppkörningen. Jag har själv kuggat två gånger så jag vet precis hur det känns. Bara att ta nya tag helt enkelt. Jag körde upp i Mölndal (Göteborg) och fick samma inspektör båda gångerna , jag tror mest det blev så av en slump. För har hört att chansen egentligen är ganska liten att få samma inspektör, enligt vad jag har hört av andra.

Lycka till med vägen till körkortet!
inspektörn 2011-12-06 19:44 ! Citera #
Kör du bra, får du körkort, kör du inte bra, får du inte körkort!
Så enkelt är det!
Oavsett om du skulle komma 9 gånger samma dag till samma inspektör, så görs bedömningen enligt ovan!
Lillakanin 2011-12-08 17:56 ! Citera #
Körde upp idag och det gick kalasbra! :) så nu har jag mitt körkort. Glad tjej!!! :D
Adddde 2011-12-08 18:03 ! Citera #
Lillakanin
Körde upp idag och det gick kalasbra! :) så nu har jag mitt körkort. Glad tjej!!! :D

Fan vad trevligt! GRATTIS!

Så hur var det? Blev det samma lärare?
Lillakanin 2011-12-08 19:14 ! Citera #
Adddde

Fan vad trevligt! GRATTIS!

Så hur var det? Blev det samma lärare?

Blev inte samma inspektör. Tänkte inte jag ska ta körkort utan jag tänkte bara ”nu ska jag köra så bra jag kan” och det gick kalasbra. Jättetrevligt inspektör. Va tvungen att ge honom en kram när han sa att jag va godkänd. ;)
Lala123 2011-12-08 21:45 ! Citera #
GRATTIS till körkortet:)! Vart fick du köra någonstans? Jag har också uppkörning i jakan snart, är så nervös!!
Lillakanin 2011-12-08 23:21 ! Citera #
Lala123
GRATTIS till körkortet:)! Vart fick du köra någonstans? Jag har också uppkörning i jakan snart, är så nervös!!

Taaack! Åh va kul! det kmr gå jättebra, se till att ha bra uppsikt bakåt och framåt samt bra placering så ska det nog gå kalas. ;) Jag fick ta höger direkt utanför trafikverket, sedan vänster i rondellen och sedan höger i rondellen efter det. Efter detta fortsatte vi upp på E18 mot enköping där vi körde ett tag.
Känns som att de flesta uppkörningar börjar med höger, vänster i första rondellen och höger i andra. Körde upp med en kille som hette Magnus. Han var oerhört trevlig och fick mig verkligen att känna mig avslappnad.
Lala123 2011-12-09 06:34 ! Citera #
Ååhh vad bra och tack så jätte mycket för svaret:-D hoppas det går lika bra för mig! I den första rondellen då du skulle till vänster, placerade du dig i vänster fil då? Jag vet att man vanligtvis gör det men bär jag körde där en gång då med en privat lärare sa han att jag skulle va i höger fil, blev så förvirrad.. Vilka hjälpmedel använde du när du skulle träna till teorin?:D

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I dag 22:40
6
I dag 22:34
11
I dag 17:36
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor