Start > Körkortsforum > Om kuggad vid uppkörning så bl…

Om kuggad vid uppkörning så blir det trafikskola..

36årutankort 2011-12-05 20:22 ! Citera #
Är det någon som har erfarenhet av körskola i Sollentuna? OM det skulle vara så att jag kuggar min uppkörning som privatist.

Jag gjorde risk 1:an vid Sollentuna Trafikskola och jag är lite rädd att jag ska behöva ta 10 lektioner och betala en massa då jag egentligen bara vill få uppkörningen via dem.

Vad tror ni?
inspektörn 2011-12-06 19:51 ! Citera #
En seriös trafikskola skulle aldrig släppa upp en aspirant som dom inte var spiksäkra på skulle klara uppkörningen (glöm inte 65%-regeln).
Om du bara vill ha en uppkörning, så fortsätt som privatist om du vill spara pengar( vilket du troligtvis inte gör).
Säger trafikskolan att du behöver ett antal lektioner, så lyssna på dom!
Lägg dina pengar på trafiklektioner och inte på x-antal uppkörningar!
Lycka till med körningen!
rollonup 2012-01-31 17:21 ! Citera #
Som inspektören säger är det faktiskt bättre att köra fler lektioner än uppkörningar. Vill du inte vara en säker förare också?

En kompis körde tre körlektioner, fyra uppkörningar. Han är inte en speciellt bra förare, bara för att du klarar uppkörningen den 4e gången betyder inte det att du är en bra förare, då är det snarare tur att du inte hamnade i någon knepig situation eller flyt med bilplacering osv.

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest