Start > Körkortsforum > Snart är det dags.

Snart är det dags.

36årutankort 2011-12-04 00:26 ! Citera #
Nu är det 17 dagar kvar till uppkörningen och jag tycker att varje gång jag kör nu efter jag har bokat mina prov blir bara sämre och sämre. Eller är det så att man plötsligt börja inse att det är dags att sätta allt.

Nu ska jag köra upp i Sollentuna (norr om Sthlm) och jag kör där nästan dagligen med min make, men är det någon som vet några rutter man får köra? Ja cirkulationsplatserna lär man inte missa iallafall. Tror jag åkte igenom 10 cirkulationsplatser idag på min rutt.

Och hur är instruktörerna på Sollentunas VV? Någon som har lust att hjälpa denna gamla dam?
:lol:
Gäst 2011-12-05 12:12 ! Citera #
Inför min uppkörning kände jag likadant: att allt som hade gått så lätt tidigare gick plötsligt inte alls. Men när det väl är dags för uppkörning så är mitt bästa tips att slappna av (eller försöka i alla fall, för det är inte lätt när man är skakig av nervositet) och komma ihåg att det är inte hela världen om man inte klarar sin första uppkörning. Kom även ihåg att inspektören är en vanlig människa. Försök fokusera på säkerheten i körningen istället för att sitta och tänka på om du kommer klara provet eller inte.
Och fram tills dess att du ska köra upp så öva, öva, öva ;)

Lycka till!
36årutankort 2011-12-05 15:58 ! Citera #
Tack kära du för ditt svar.

Jag är ju upp i åldern lite så jag ser det inte som ”hela” världen om jag skulle misslyckas. Men nu när det är så nära så känns det så surt att missa. Jag har nog väldigt höga förväntningar på mig själv och jag känner att nervositeten inte kommer att ge med sig förrän jag sitter i bilen hos VV efter avslutad körning och när han förmodligen har kuggat mig. Få se om man kommer någon vart med charmen ;)
tjugosexan 2011-12-20 23:40 ! Citera #
36årutankort
Nu är det 17 dagar kvar till uppkörningen

Åh, lycka till med uppkörningen! Är också lite äldre, 26 och har precis börjat ta tag i körkortet (på nytt).

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 22:41
1
I dag 22:06
2
I dag 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo