Start > Körkortsforum > Är boken för gammal?

Är boken för gammal?

Boo1337 2011-10-17 20:08 ! Citera #
Hej!

Jag har en bok från när jag tog mopedkörkort, boken heter DU & JAG I TRAFIKEN, är gjort 2008, är den för gammal?
Mvh Johan
Gäst 2011-11-06 15:19 ! Citera #
Jag rekommenderar nyare bok med uppdaterad innehåll. Men sak är sant. Kan du allt och förstår du allt i din gamla boken så kommer du fortfarande klara av provet. För trafikregler och fordonskännedom och sånt kan ju inte ha ändrats mycket sedan 2008. Är du osäker kan du söka lite på nätet och jämföra sedan med bokens innehåll. Lycka till.
Gäst 2011-11-13 22:29 ! Citera #
Jag pratade med en kvinna på körskolan i Sandbacken i förra veckan och hon sa att teoriboken bör vara max ett år gammal. Men då bör det tilläggas att hon självklart vill att man ska skaffa nya böcker.
Gäst 2011-11-22 14:12 ! Citera #
Nya saker kan uppdateras samtidigt kan regler ändras? Det är därför man ska ha den uppdaterade boken helst!
36årutankort 2011-12-05 20:16 ! Citera #
Ja det har ju kommit några nya trafikmärken , och sen har dem ju ändrat lite när det kommer till datumen för dubbdäck osv. Jag rekommenderar varmt att skaffa en nyare upplaga. Du kanske känner någon som har tagit körkort som du kan ”låna” den av eller så säljer dem begagnade sådana på blocket om inte annat.

Men tycker nog att en nyare upplaga än 2008 behövs...
tjugosexan 2011-12-20 19:10 ! Citera #
Boo1337
Hej!

Jag har en bok från när jag tog mopedkörkort, boken heter DU & JAG I TRAFIKEN, är gjort 2008, är den för gammal?
Mvh Johan

Jag skulle nog se till att byta mot en nyare, som många sagt så tillkommer det ju en del lagar, vägmärken och annat som kan vara bra att känna till.
ruppan 2011-12-23 19:58 ! Citera #
Jag har en från 2009 och jämförde den med en bekant som hade den absolut nyaste. Innehållet i sig var i princip identiskt även om det har gjorts en del ändringar som faktiskt kan vara bra att ha koll på. Visst klarar man sig med en lite äldre, men just boken i sig är inte så jättedyr så det kan vara värt att skaffa sig en nyare
Tommyy 2011-12-28 17:59 ! Citera #
Med tanke på vilken liten del av den totala kostnaden för att skaffa ett körkort som består i att köpa en teoribok känns det dumt att snåla in just på denna post. En gammal bok kan innebära skillnaden mellan lyckat eller misslyckat teoriprov och att lyckas där bör väl anses avara värt den extra kostnaden.
Gäst 2012-01-15 20:52 ! Citera #
Tommyy
Med tanke på vilken liten del av den totala kostnaden för att skaffa ett körkort som består i att köpa en teoribok känns det dumt att snåla in just på denna post. En gammal bok kan innebära skillnaden mellan lyckat eller misslyckat teoriprov och att lyckas där bör väl anses avara värt den extra kostnaden.

Precis vad jag tänkte svara :)
Gäst 2012-01-25 10:53 ! Citera #
Har både den äldre ”Du & Jag i Trafiken” samt den nyare ”Körkortsboken” hemma, är vissa skillnader i innehållet men framförallt gillar jag upplägget och tycker det är lättare att lära sig från den nyare.

Som sagt, du kommer ångra dig å de grövsta ifall du bommar pga att du har en för gammal bok!

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest