Asså e d bara jag eller har andra märkt att trafikskolor som lär ut elever kör helt fail :S har alltid kollat på övningskörbilar ”skolor” ..dom stannar exakt innan strecket :S vilket man inte ska göra man ska ställa sig så man kan se strecket jämt me vindrutetorkarna ..när dom svänger ..är dom inte noga me att kolla :S lärarna sitter nästan för avslamppnat och tittar alltid ut genom fönstret på det som finns ut på gatan :s jag som privatist gör alllt som inte skolor lär ut till sina elever verkar det som.
Men du ska ju stanna precis innan strecket? Men jag håller med dig, min lärare sa också att man skulle se strecket framför sig när man stannade. Men jag läste i min körlektionsbok och lärde mig av min andra körlärare att det var precis innan strecket. Strecket finns där av en anledning! På min uppkörning fick jag inga anmärkningar om detta.
alltså nu menar jag precis innan strecket ställer som sig och visa har tom trampat nästan me hjulen. samma sak gäller det med bilar framför när du stannar ska du kunna se hjulen det är bara ett marginal som du ska ha till framförvarande”mål” ... du vet ju aldrig vad kan uppstå just på en övergångställe? därför ska man helst hålla sig lite innan strecket så man kan ha bättre överblickning av hela övergångsfältet! detta var exempel .det finns massa andra fel som körskolor gör och lär ut fel till elever!