Har man tillräckliga kunskaper i teori om man ligger på ca 88%( ca 56 av 65) rätt på denna sida om man kör tidstestet med 70 frågor?
Som inspektörn sade, så tror jag inte det.
Jag pluggade tills jag hela tiden hamnade på ca 96-98% på tidstestet, och då förstod jag verkligen alla frågorna. På det riktiga provet fick jag sedan 58 poäng, dvs ca 89% (vilket var ganska god marginal ändå, men det var ju ändå ett tydligt sämre resultat!) Ska man klara det riktiga provet så är det nog bäst om man hamnar på åtminstone 94% i snitt. Frågorna på teoriprovet kan med otur variera en del från de på körkortonline, och det är lätt att göra slarvfel i den pressade situationen.
Jovisst, det finns säkert de som skulle klara teorin om de ligger på 88% här, och du kan mycket väl vara en av dem. Men för att vara extra säker på att ingenting går snett, och för att kunna gå in i provsalen och känna sig lika bombsäker på att lyckas som jag gjorde, så skulle jag rekommendera att försöka få upp procenttalet först. (: Lycka till!!
Tack! Då ska här pluggas lite till!!! =)
Har gjort några sluttest på STR s sida med engångskoderna jag fått av min trafikskola... ligger mellan 56 o 66 av 70 där. Antal rätt, alltså inte %.
Är STR s frågor i samma svårighetsgrad som de på Vägverkets ”riktiga” teoriprov?
Jag fick godkänt på teorin!!!!! Jippie!!! =)
Jag ligger på över 90% rätt på mina prov på denna sidan o har gjort ca 1500 frågor. Är det troligt att jag klarar det riktiga provet till veckan? Vad tror Ni, behöver lite feedback;-) !