Tyvärr finns det många galningar i trafiken!! Har bittert fått erfara detta då jag övningskör... Jag har blivit omkörd på de mest otroliga ställen och folk tutar på mig i bilköer, precis som att min bil hade vingar och på så vis kan flytta på sig..
Har blivit omkörd i en skarp vänsterkurva för att jag saktade ner farten för att inte köra över en cyklist som cyklade mitt i vägen, själv kände jag att det var bättre att sakta ner farten än att svänga ut till vänster då det var en skarp vänster kurva med totalt skymd sikt. Bilen bakom uppskattade inte att jag sänkte farten utan brände förbi mig mitt i kurvan.. Förra veckan var det en bil som körde om mig på en 50 väg i tätbebyggtområde. Ett körfält åt varje håll o precis innan ett obevakat övergångsställe. Några meter efter övergångsstället blir hastigheten 30.. Har blivit omkörd många gånger på sånna vägar. Ett annat vanligt fenomen är bilar o lastbilar som ligger o trycker 1 cm bakom min bil. Hur kul är det att ha en stor lastbil 1 cm bakom sig på motorväg, tänk om någonting skulle hända o jag blir tvungen att panikbromsa?!! Har även upptäckt att ca 2 av 10 använder blinkers när de ska byta fil. Rätt som det är så dyker det upp en bil mitt framför min bil helt utan förvarning. Sen blinkar folk försent när de ska svänga i korsningar.. Hade de blinkat lite tidigare hade jag ju hunnit köra o på så vis inte hindrat andra som ligger bakom mig. Man blir mörkrädd när man övningskör, det är då ett som är säkert!!
Så kör föriktigt oavsett om du kör bil eller cyklar.. Det finns många galningar i trafiken som inte är det minsta trafiksäkra. De tror att de vet hur det ska va bara för att de har körkort o överskattar sig själva. Men hur bra förare är man egentligen om man tar onödiga risker, gör olagliga omkörningar och inte använder blinkers??
Verkar ju inte så svårt att ta ett körkort trots allt!!!