Start > Körkortsforum > Min körning imorgon

Min körning imorgon

jonas0012 2011-09-27 19:28 ! Citera #
Hej

min uppkörning imorgon i falun och jag jätte nervös

och jag klarade min teori prov idag och fick 58 pöang och

jag hoppas att klara körning imorgon

:o :o :o :o :o :o
Sandraalk 2011-10-31 23:54 ! Citera #
Hej!
Klarade du uppkörningen då? :)

Jag ska göra min nu på torsdag. Alltså 3 dagar kvar. Jag fick precis samma som dig på teoriprovet, 58 rätt.

Och jag är så sjuuukt nervös!!
DennisTheMenace 2011-11-01 05:14 ! Citera #
Jag har uppkörning imorgon. Vaknade till av en mardröm att jag inte klarade det, så nervös är jag....
Endast för att jag ska köra någon jävla stor Volvo jag aldrig har kört innan, så får man ingen uppvärmning eller nåt :(

Jag återkommer imorgon. Hoppas jag skriver ”YAAAAY klarade uppkörningen” :(
Sandraalk 2011-11-01 13:55 ! Citera #
Men man får tänka att det finns nog ingen som inte är nervös, säger dom det så ljuger dom! :)
Det viktigaste är nog att man försöker hantera nervositeten så den inte drabbar ens körning.

Hoppas du klarar det! Jag håller tummarna för dig!

Jag hade iallafall ”lilla-uppkörningen” idag. Och han tyckte inte det gick såå bra för mig. Han menade att jag tittade lite för lite i backspeglarna och döda vinkeln, samt att jag hade lite dålig placering precis innan jag skulle in i en rondell.
Och så klart en massa tjat om eco-driving. där han menade att man på 50 väg ska hoppa från 2:an till 4:an, men vafan de beror väl på vad man kör för bil. Vissa räcker ju 3an. Och på 90väg från 2an, 4an och sen 6an.
Jag hoppade endast från 2an till 4an, men de var ju endast för att det var 70, sen blev de 90 ;s Förvirrande och stenhårt är vad de är, med noll överseende! Man ska vara som en jävla robot, perfektion helt enkelt ;S

Men hoppas du klarade de idag iallafall. Skriv hur de gick! :)
DennisTheMenace 2011-11-02 12:03 ! Citera #
YAAAAY klarade uppkörningen 8-)

Körde landsväg, motorväg, stan, massa rondeller, korsningar, smal krokig väg (med massa ungar på till och med!) sedan hitta ett ställa att vända på. Högerregel område, sedan parkera.
”Du har blivit godkänd” 8-)

Och ja, den Volvon hade 6 växlar (vilket jag aldrig har kört innan) men han tyckte jag hanterade dom bra. Den var mycket större också än dom bilarna jag har kört med.

Tips: kolla i speglarna vart 5-10 sekund. Har rörlig blick. Stressa inte med att försöka göra allt fort (då blir det ju trots allt mer körning)
Sakta in innan övergångsställen, rondeller, korsningar etc och kolla speglarna och ha en rörlig blick även åt sidorna och döda vinkeln.
Kör inte heller 10km för sakta som jag råkade göra. Låg i 80 på en 90 väg för mycket, vilket han nämnde efter körningen. Så nej, det hjälper inte att köra som en feg kyckling, haha
Sandralk 2011-11-02 15:14 ! Citera #
FAN VAD KUL!! Grattis!!! :D Vilken grymt skön känsla det måste vara!

Och tack så hemskt mycket för tipsen. Jag ska göra uppkörnignen i morgon.
Så det blir samma för mig, ett YAAAY om jag nu klarat det!! :D
DennisTheMenace 2011-11-02 15:46 ! Citera #
Aa riktigt skön känsla :)

Lycka till då, det kommer nog gå bra. Missa inte viktiga grejer som STOP skyltar osv, det hade han planerat 3 st för mig :P

Lite roligt var att min sidospegel på höger sida pekade rätt ner i asfalten. Så glöm inte dom haha, vågade inte säga att jag hade felinställt den. Men det blev dock svårare att backa då, haha

skriv om du klarade det =D
Sandralk 2011-11-04 09:30 ! Citera #
YaaaaaY!! Jag klarade de, WOOP WOOP!! Helt sjukt, fick bara en liten anmärkning att jag valde fel fil vid sväng. Men annars allt bra!
Är så sjukt glad och lättad att jag inte finner ord. Nu blir de att glida bil hela dan varje dag eller något haha :)
Joy 2011-11-06 13:03 ! Citera #
Min uppkörning var 4:e november. Jag körde perfekt mitt enda fel var att jag körde 70 på motor väg, där borde jag köra 100
Jag har bokat till nästa vecka hoppas att jag får körkortet denna gång.

Lycka till alla som har uppkörning ;)
Joy 2011-11-06 13:05 ! Citera #
Gattttttttttttttiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis Sandralk

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo