Start > Körkortsforum > Vad kan det kosta?

Vad kan det kosta?

Gäst 2009-10-13 05:51 ! Citera #
Då har du blivigt blåst finns ingen chans att det kostar så mycket jag betalade 5000 för mitt körkort inkl halk körning uppkörning mm
mitzerl 2009-10-13 13:34 ! Citera #
Gäst
då har du blivigt blåst finns ingen chans att det kostar så mycket jag betalade 5000 för mitt körkort inkl halk körning uppkörning mm

Men, hörrudu Gäst, tror du verkligen att alla lär sig precis lika snabbt som du, och behöver precis lika många (eller få snarare) körlektioner som du? Då är det verkligen du som är blåst!!!
mitzerl 2009-10-13 13:45 ! Citera #
Varför skall det behöva vara sådant skrytande här hur duktiga folk är, hur få lektioner man har behövt - knappt några alls, nej man är ju så självlärd så man kan alltihop på en gång utan att ens behöva öva.

Vad får ni ut av detta skrytande? Har ni så taskigt självförtroende så ni måste framhäva er på något vis? Det luktar tonårsbeteende lång väg här. Väx upp för sjutton!!! Jag tror inte alls att man är någon bättre förare ju färre körlektioner man har behövt, snarare tvärtom. Ju fler lektioner - desto säkrare i trafiken.
Gäst 2009-10-16 21:35 ! Citera #
Luktar tonåring???
jag är 34 år har inte tatt körkort förrän nu så tänk på vad du säger
när man läser andras inlägg om hur mycket en del lagt på lektioner så låter det skrattretande
mitzerl 2009-10-17 16:07 ! Citera #
Gäst
luktar tonåring???
när man läser andras inlägg om hur mycket en del lagt på lektioner så låter det skrattretande

34 år, och skriver som en 16-åring!!! Oj oj oj... Jag tror knappt det är sant!

Det är nämligen vissa saker som man borde ha begripit vid den åldern. Att alla inte lär sig lika fort. En del har lättare för sig, andra svårare. En del har möjlighet att köra hemma, andra har det inte. En del bor i små orter med lättare trafik, andra bor i storstäder med svårare trafik. Så det kan vara stora skillnader i hur många lektioner folk behöver.

Vad är det som är så svårt att förstå i detta? :?
Attaraxi 2009-10-18 14:42 ! Citera #
Det finns många olika varianter att ta körkortet på ...men normalt vad jag hört är 20-25 000 bland de som aldrig kört bil tidigare.
ca 10 000 om man har viss körvana och tar en intensivkurs.
ca 1000-4000 om man tar allt privat...(får ju betala för lämpen, körkort,skrivning,lån av uppkörningsbil ,uppkörning ändå)
Gäst 2009-11-05 22:50 ! Citera #
Kör du mycket hemma och har grunderna och kan manövrera bilen när du börjar intensivt på körskola så behöver det inte bli så dyrt. mitt landar förhoppningsvis någonstans kring 10 000;- men visst är det dyrt att ta körkort, speciellt nu när det är så många kurser som är obliigatoriska.. :S
typengan 2009-11-07 16:30 ! Citera #
Räkna med ungefär 10,000kr - 15,000kr.
Gäst 2009-11-14 00:16 ! Citera #
mitzerl
Gäst
luktar tonåring???

34 år, och skriver som en 16-åring!!! Oj oj oj... Jag tror knappt det är sant!

Det är nämligen vissa saker som man borde ha begripit vid den åldern. Att alla inte lär sig lika fort. En del har lättare för sig, andra svårare. En del har möjlighet att köra hemma, andra har det inte. En del bor i små orter med lättare trafik, andra bor i storstäder med svårare trafik. Så det kan vara stora skillnader i hur många lektioner folk behöver.

Vad är det som är så svårt att förstå i detta? :?

då flyttar man till en mindre stad där det är lättare att ta körkort inte svårare än så så skärp till dig själv!!!!
Gäst 2009-11-17 16:00 ! Citera #
nanni
Undrar vad det kan komma att kosta med ett körkort om man inte har någon att övningsköra med och alltså måste ta alla lektioner genom en skola? Tänkte köra intensivt och har ingen vana av att köra sedan tidigare!

Det är helt olika hur mycket ett körkort kostar i dagsläget det beror helt och hållet på hur lätt man har att lära in saker osv. ett körkort kan gå på väldigt mycket pengar om du inte övningskört tidigare. Speciellt om du ska ta kör lektioner.så det får helt enkelt kosta vad det kostar men du ska veta att om du kör på körskola så får du rätt inlärning från början vilket gör att du lär dig oftast mycket mer än vad du gör när du kör med en privatperson så det är värt pengarna.

Mvh/ Flinkan

Senaste foruminläggen

Rubrik
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov