Start > Körkortsforum > Idiotregel!

Idiotregel!

inspektörn 2011-12-06 20:01 ! Citera #
Frazze!
När det gäller andra behörigheter så finns det inte samma resurser att tillhandahålla så många prov på så kort tid. Betänk tex att MC-säsongen är ganska kort och att tunga behörigheter kräver tillgång till avskilda planer för manöverprov och liknande.
Att hänvisa till yrkeschaufförers kunnande kan vara vanskligt eftersom de kan skilja sig rätt rejält i kunnande om hur man SKALL uppträda i trafiken och hur dom TYCKER man skall uppträda!
monaaaaaaa 2011-12-07 12:59 ! Citera #
Den här regeln har praktiskt taget förstört mitt liv, gjorde teorin 21 nov och kuggade uppkörning både 23 nov och 5 dec, trots 50 lektioner på trafikskola. Och nu har de INGA tider tills vår och därför måste jag göra om teorin trots att jag klarade och köra upp längre fram vilket betyder mer lektioner och mer pengar försvinner, 2 månader är alldeles för lite om man inte ens kan erbjuda tider.
Wanako 2011-12-07 13:43 ! Citera #
Jag klarade teoriprovet den 21:a november och gjorde min uppkörning den 2:a december i Sollentuna. Tyvärr klarade inte jag av den, och så fort jag kom hem gick jag in på körkortsportalen för att boka en ny tid. Tyvärr fanns det inte i Stockholm, men det fanns i Köping, så igår 6/12 gjorde jag den och klarade av den. Så mitt förslag är att om det inte finns tid i Stockholm ska man testa i en annan stad, förutsatt att man kan verkligen köra.
nelle02 2011-12-07 14:46 ! Citera #
monaaaaaaa
Den här regeln har praktiskt taget förstört mitt liv, gjorde teorin 21 nov och kuggade uppkörning både 23 nov och 5 dec, trots 50 lektioner på trafikskola. Och nu har de INGA tider tills vår och därför måste jag göra om teorin trots att jag klarade och köra upp längre fram vilket betyder mer lektioner och mer pengar försvinner, 2 månader är alldeles för lite om man inte ens kan erbjuda tider.

Gå in och kolla efter tider varje dag, det gjorde jag, och har ni min tredje uppkörning i Farsta inom en tvåmånadersperiod imorgon. Misslyckas jag med den så får jag göra om alltihop men det känns ju rimligt - fler än 3 chanser på två månader kan man knappast kräva.
monaaaaaaa 2011-12-07 21:41 ! Citera #
Wanako
Jag klarade teoriprovet den 21:a november och gjorde min uppkörning den 2:a december i Sollentuna. Tyvärr klarade inte jag av den, och så fort jag kom hem gick jag in på körkortsportalen för att boka en ny tid. Tyvärr fanns det inte i Stockholm, men det fanns i Köping, så igår 6/12 gjorde jag den och klarade av den. Så mitt förslag är att om det inte finns tid i Stockholm ska man testa i en annan stad, förutsatt att man kan verkligen köra.

Har kollat i alla städer utanför Sthlm+i Sthlm och de kunde inte erbjuda något förens i vår men tillslut fick jag en tid i Södertälje den 10 jan, om jag inte klarar av den är det dock kört och måste börja om från början.
Däremot undrar jag om det gör en skillnad om man inte känner staden? Är från sollentuna och körde upp både gångerna här så känner det innan och utan men Södertälje vet jag ingenting om
monaaaaaaa 2011-12-07 21:42 ! Citera #
nelle02

Gå in och kolla efter tider varje dag, det gjorde jag, och har ni min tredje uppkörning i Farsta inom en tvåmånadersperiod imorgon. Misslyckas jag med den så får jag göra om alltihop men det känns ju rimligt - fler än 3 chanser på två månader kan man knappast kräva.

Försöker hitta en tidigare tid jag med men det verkar inte så troligt att de får återbud tillbaka, det är sällan någon vill bli av med sin tid med tanke på hur svårt det är att få en
Gäst 2011-12-08 07:15 ! Citera #
monaaaaaaa

Har kollat i alla städer utanför Sthlm+i Sthlm och de kunde inte erbjuda något förens i vår men tillslut fick jag en tid i Södertälje den 10 jan, om jag inte klarar av den är det dock kört och måste börja om från början.
Däremot undrar jag om det gör en skillnad om man inte känner staden? Är från sollentuna och körde upp både gångerna här så känner det innan och utan men Södertälje vet jag ingenting om

Det spelar ingen större roll, skulle jag tro - du ska ju kunna köra bil lika bra var som helst! Men åk till Södertälje, leta reda på Trafikverket och kör en sväng däromkring före 10 jan så vet du i alla fall hur det ser ut!

Missar du den här gången får du göra om teorin, men det är väl inte hela världen? Du har klarat den förut, det kostar typ 200 kronor och tider är lätta att få. Det är bara att göra, helt enkelt!
Wanakin 2011-12-08 08:20 ! Citera #
Innan jag körde upp i Köping hade jag aldrig varit där, men jag tänkte att det inte borde spela någon roll. Sedan under själva uppkörningen var inspektören alltid väldigt klar och tydlig i god tid var jag skulle svänga och så. Jag fick även köra mot ett mål med hjälp av lokaliseringstavlorna och det gick ju bra, allt var som här i Stockholm förutom att jag fick köra in på en smal, krokig enskild väg. Såna vägar är ju ovanliga i Stockholm och speciellt vid uppkörningar, men det gick ändå bra, jag fick backa runt ett hörn i en s.k. ”T-korsning” som fanns ansluten till den enskilda vägen.

Lycka till!
Besviken 2011-12-13 21:15 ! Citera #
Sjuk regel: Om man kuggar teorin borde man få göra om den tills man klarar den sedan köra upp!
Sjukt allting...priserna...kötiderna då man ringer för att boka prov m.m Man måste försöka hålla ut..o kämpa!
Gäst 2012-01-15 16:42 ! Citera #
monaaaaaaa

Praktiskt så låter det klokt, men i verkligheten är det svårt ifall det inte finns några tider!! Vad gör man då?? Taskigt ifall man missat på ngt litet för att man var nervös och måste köra om och sen finns det inga tider... Tycker att man ska ha lite mer tid på sig!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest