Hejsan.
Jag ska köra upp om ca. en månad och undrar om någon som har gjort uppkörningen vet något som är viktigt att tänka på och kanske någon metod för att behålla lugnet på grund av att jag kommer att vara jättenervös?
Tacksam för svar
Stressa inte. kör som du brukar.. som en övningskörning, om du kuggar så skit i det o bara boka upp en ny. inte hela världen att kugga. ja tog den på 5e försöket o flera har tagit den på 10e.
lugnt o fint, tänk inte på det så mycket. lycka till
Försök föreställa dig att instruktören (eller vad de nu kallas) som sitter bredvid under uppkörningen bara är en vikarie för din vanliga handledare/trafikskolelärare. Kör som du brukar göra och försök strunta i att det är ett prov. Ta det lugnt och planera körningen. Lycka till!
Tack för tipsen!
Jag ska försöka ta det lugnt, vilket nog kommer att vara svårt med tanka på att körkortet står på spel
. Men jag ska försöka! Tack så mycket
MVH Karl
Jag föreställde mig att gubben var en random gubbe som jag hade plockat upp på gatan och skulle ge skjuts samtidigt som han gav min instruktioner. Det gäller bara att köra med extra marginal. Sakta i högerregelkorningar, alltid. Blinka i god tid. Köra ut på vägrenen vid högersväng av landsväg. Titta i speglarna. BEHÅLL LUGNET! Är du lugn så är inspektören lugn. Va glad.. eller försök.
Jag skämtade lite med killen jag körde upp med, det blev bra stämning och lättare att köra
försök bara vara lugn.
Kolla MYCKET i speglarna, ha uppsikt och planera körningen.
Klarade jag det som privatist första gången så kan du med!
Dock hade jag en jäkligt bra inspektör. Han pratade hela färden, var hur trevlig som helst, och då blev jag också lugn. Även fast jag körde upp på trottoar i backning runt hörn och kom lite för fort i kurvor ibland så blev jag godkänd och han hade inget att anmärka på.
Lycka till nu!