Start > Körkortsforum > Körkort complete 31-8-2011

Körkort complete 31-8-2011

panda 2011-09-03 11:35 ! Citera #
Har äntligen fixat körkortet. 5e uppkörningen. 1sta teori.

måste säga att ja nästan gick i väggen. körde 4 ggr i sollentuna och 1 gång i nynäshamn.

1sta: någon kom bakifrån fort när jag skulle byta fil till vänster=kugga
2a: 4-5 motorstopp+tog för lång tid att vända+tog för lång tid att byta körfält i motorväg=kugga (den här uppkörningen var ja helt kass..)
3e: nynäshamn: körde för nära en lastbil i motorvägen 110 väg=kugga
4e: enda anmärkningen var att inspektören tyckte inte jag hade lämplig växel
5: körde helt perfekt runt 30-35 min. fick Godkänd. (helt otrolig kännsla)

om ni har frågor eller råd. bara o fråga mig.

mitt tips till er som ska köra upp. ge aldrig upp ! boka ny körning snabbt. och tänk på att anpassa er efter felen som ni kuggade på.

tack för mig.
Anonym 2011-09-03 20:53 ! Citera #
Grattis Pandaaa, nu kan du köra i de kinesieska byarna!
panda 2011-09-04 15:58 ! Citera #
Tack:) ja e grek:D
Anonym 2011-09-04 18:47 ! Citera #
Ja, men pandor finns typ i kina:) men nu kan du leverera fetaost från Aten till Stockholm :D
panda 2011-09-04 20:29 ! Citera #
Hahahahahaah:) ja e för lat...
Mandelbrot 2011-09-20 16:21 ! Citera #
Grattis till körkortet!
Jag ska köra upp snart och det är några saker jag funderar på när det gäller hur själva uppkörningen går till. Jag förstår att det kan vara olika från prov till prov men jag är lite nyfiken på hur det ser ut generellt. Ungefär hur länge håller man på och hur många olika moment kollar inspektören under den tiden? Finns det några saker de ofta eller alltid kollar? Jag är tacksam för all hjälp jag kan få för jag börjar bli riktigt nervös inför min uppkörning. Jag vill så gärna vara klar med körkortet.
Gäst 2011-09-20 20:17 ! Citera #
Jag hade både teori i o uppkörning igår det tar ca 40 min och som du sa själv det är inte lika för alla alltså jag gick igenom allt som finns på den lista o det enda jag kuggades på var fick parkering ,han var snäll o gav mig en chans till men jag blev så nervös att jag fiksade inte som dem vill o han sa det var synd för allt annat gick perfekt. suck .däremot teori gick bra det klarade jag .nu måste jag vänta till nästa månad o det känns mer jobbigt än nånsin bokade det direkt men det fanns inte tider
Gäst 2011-09-20 20:57 ! Citera #
Hej

Jag fick körkort den 5 Maj i år. Hade lätt för uppkörningen men svårt för teorin. Körde upp i katrineholm och jag fick samma inspektör 2:a gången, Ju större stad ju mindre chans att klara uppkörningen. klarade teorin 3:e gången och jag gjorde den i eskilstuna.
Gäst 2011-09-23 11:14 ! Citera #
Mandelbrot
Grattis till körkortet!
Jag ska köra upp snart och det är några saker jag funderar på när det gäller hur själva uppkörningen går till. Jag förstår att det kan vara olika från prov till prov men jag är lite nyfiken på hur det ser ut generellt. Ungefär hur länge håller man på och hur många olika moment kollar inspektören under den tiden? Finns det några saker de ofta eller alltid kollar? Jag är tacksam för all hjälp jag kan få för jag börjar bli riktigt nervös inför min uppkörning. Jag vill så gärna vara klar med körkortet.

När jag körde upp så frågade jag inspektören hur lång tid det skulle ta. Hade läst i förväg att själva körningen skulle ta minst 25 minuter och att den totala provtiden, inkl. inspektörens genomgång innan körandet börjar, skulle vara 45 minuter. Så jag tänkte mig att vi skulle sitta och tjöta i 20 minuter innan det började. Men han sa såhär: Körningen tar ca 25 minuter om det går bra eller om det går dåligt. Går det lite mitt emellan så kan det ta längre tid. Jag körde i 25 minuter och så var det ju lite prat innan det också (typ han berättade lite om hur det skulle gå till, dock inte precis vad jag skulle få göra, utan det berättar de efter hand, men med tillräcklig framförhållning för att du ska hinna planera din körning).

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo