Start > Körkortsforum > Missat en körlektion med trafi…

Missat en körlektion med trafikskolan?

Gäst 2011-08-28 19:18 ! Citera #
Här om dagen fick jag ett mess från min körlärare som undrade vart jag var. Hade helt förträngt att jag hade bokat en körlektion och när jag såg sms:et var min tid för lektionen redan slut, alltså ingen idé att ta sig dit ens. Så himla onödigt! Onödiga pengar också för man får ju betala om detta skulle hända.

Hur ofta tror ni detta händer? Har någon av er gjort samma misstag eller är jag ensam om att vara såhär superklantig? :lol:
Gäst 2011-09-07 11:52 ! Citera #
Inte riktigt samma sak men när jag skulle välja körskola innan sommaren ringde jag runt till ganska många för att kolla hur uppbokade de var och då var det en receptionist som missuppfattade mig och bokade in mig. Precis som dig fick jag sms och samtal om att ”är du på väg snart” så jag förstår din känsla över att ha missat lektionen. Egentligen finns det ju inte så mycket att göra åt det, ta de förlorade pengarna som en läxa och sätta alarm på mobilen inför nästa lektion.
Gäst 2011-09-13 18:36 ! Citera #
Jag skriver upp lektionerna i kalender, och sätter larm på mobilen för att komma ihåg dom!

Att sätta upp lappar på dörren kan också vara ett bra tips :)

Det kan bli dyrt att glömma!
Gäst 2012-01-15 16:30 ! Citera #
kleinemonster
Jag skriver upp lektionerna i kalender, och sätter larm på mobilen för att komma ihåg dom!

Att sätta upp lappar på dörren kan också vara ett bra tips :)

Det kan bli dyrt att glömma!

Ännu värre är att köpa ett paket och sluta innan alla körlektioner är slut! Ska börja igen efter 1 1/2 år och då är det för sent! Det är bara att betala och börja om från början...
Gäst 2012-01-20 12:37 ! Citera #
Jag har aldrig missat en lektion. Däremot har min lärare blandat ihop dagarna en gång. Han brukade hämta mig hemma hos mig och en dag ringde han och sa ”nu står jag utanför”. Jag svarar ”Vi sa ju att jag skulle köra imorgon, inte idag! Jag är ju inte hemma!”. Så han fick komma tillbaka 24 timmar senare igen :P
frozzarn 2012-01-24 12:59 ! Citera #
Jag har heller aldrig missat en lektion, dock är det vanligt att min körlärare är sen så att jag får kortare tid än vad jag betalat för...
Gäst 2012-01-24 15:03 ! Citera #
frozzarn
Jag har heller aldrig missat en lektion, dock är det vanligt att min körlärare är sen så att jag får kortare tid än vad jag betalat för...

Nej, vad tråkigt. För mig blir det nästan tvärt om, är läraren sen så får jag ändå köra min tid och nästan en stund till
frozzarn 2012-01-25 12:11 ! Citera #
Nassehej

Nej, vad tråkigt. För mig blir det nästan tvärt om, är läraren sen så får jag ändå köra min tid och nästan en stund till

Känns som att det är så det borde vara. Sist jag körde stod jag 20 minuter i spö regn och väntade, hade tid från 13.00 till 14.00 och läraren infann sig inte på plats för ens vid 13.20. Vid dennes ankomst beklagade han att han var sen och berättade att han hade kommit i otukt med en medtraffikant, tog ytterligare 5 minuter för honom att berätta sin historia innan jag slutligen fick starta bilen och börja köra. Då hade alltså 25 minuter av min timme passerat vilket är ungefär 300 kronor omvandlat från priset jag betalar per timme.

Är det någon som varit med om liknande? Kan man begära att få köra de 25 minuterna som han faktiskt sumpade för mig? Eller har jag rätt att begära pengarna tillbaka?
Gäst 2012-02-09 16:03 ! Citera #
Jag tycker man borde begära pengar tillbaka eller att få tiden som gick förlorat. Du har ju trots allt betalat för körlektionen. Min handledare kom 15 min försent och då sa han bara ”förlåt för att jag kom försent”. Men då sa jag till han att jag gärna ville ha de 15 min en annan gång då dessa 15 min har jag betalat för så det fick jag :D
Klantig 2012-02-12 16:32 ! Citera #
PÅ sätt o vis har det hänt TVÅ ggr. Första ggn låg jag i sängen när de ringde och det blev en miss att jag hade avbokat tiden på morgonen.
Den gick att ta bort. Andra ggn tog jag fel tåg från SKHLM t-bana o hamnade i Fittja, vad less man blev då. Det var en dubbellektion för ca 1k som inte gick att reparera, Var bara att ringa och ta bort den tiden, men pengar fick jag inte.

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest