Jag fick först göra en noga invändig säkerhetskontroll där jag kollade stol, belte, spegler, styret, rutan, sprutan, tutan, fotbroms, handbroms osv... Sedan sa jag att jag var klar och då var det dags att köra. Provledaren säger till vad du ska göra, så det viktigaste är att du följer instruktionerna så kommer allting att galant.
Det man får göra på uppkörningen är i princip ALLT, men det är inte allt som bedöms och fylls i som gjort på papperslappen. Så att bara fokusera på något enstaka fungerar inte. Räkna med att du får göra alla moment som finns. kanske inte mörker körning eller halt väglag alla gånger för det beror ju på väder och årstid, men annars är alla moment med på ett eller annat sätt.
HAR TEORI DEN 15 /9 JAG E SÅ NÄRVÖS HAR SVÅRT MED DETTA ,DEXLEXI FÅR JAG HJÄLP?
Jag fick börja med att göra en inre säkerhetskontroll. Därefter fick jag köra på landsväg till vårdcentralen och parkera genom att backa in på valfri plats. Sedan körde vi lite i villaområden på en väldigt smal väg, jag fick vända och därpå åka tillbaka till startplatsen där besiktningskvinnan gratulerade mig till körkortet. Tyckte det var väldigt enkelt, jag hade väntat mig att det skulle vara betydligt svårare.
Fickparkering är obligatoriskt och säkerhet kontrollen