Start > Körkortsforum > Airbag symbol

Airbag symbol

Mr Dollar 2011-07-10 23:26 ! Citera #
Hej
Jag undrar vad symbolen med en airbag med ett rött streck på betyder på ett klistermärke i bilen?

Tack på förhand
Gäst 2011-07-26 00:05 ! Citera #
Hej,

det beror lite på var symbolen sitter, sitter den på handsfacket framför passagerarsätet framtill i bilen är det troligt att airbagen tillfälligt kopplats ur till följd av att bilägaren har småbarn som använder bakåtvänd bilbarnstol. Jag tror mig ha hört att verkstaden i sådan fall kan klistra dit en liknande symbol på handsfacket som du beskriver (alltså som är överstruken med ett rött sträck) för att tydligt visa att airbagen är urkopplad.
Gäst 2011-08-02 14:05 ! Citera #
Gäst
Hej,

det beror lite på var symbolen sitter, sitter den på handsfacket framför passagerarsätet framtill i bilen är det troligt att airbagen tillfälligt kopplats ur till följd av att bilägaren har småbarn som använder bakåtvänd bilbarnstol. Jag tror mig ha hört att verkstaden i sådan fall kan klistra dit en liknande symbol på handsfacket som du beskriver (alltså som är överstruken med ett rött sträck) för att tydligt visa att airbagen är urkopplad.

Ja, så har jag också förstått det.
Gäst 2011-08-12 17:30 ! Citera #
Läste någonstans att det betyder att varning för airbag och att barnstolar osv inte är lämplig just där?
Harmonization 2011-08-14 16:05 ! Citera #
driven
Läste någonstans att det betyder att varning för airbag och att barnstolar osv inte är lämplig just där?

Men... I det fallet bör det väl inte vara ett rött streck på märket?
Gäst 2011-08-17 21:31 ! Citera #
Harmonization

Men... I det fallet bör det väl inte vara ett rött streck på märket?

”Varning för bakåtvänd barnstol pga airbag”, något i den stilen.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo