Om man kuggar på teoritestet måste man fortfarande göra sin uppkörning? Och måste man boka dem så att det är samma dag?
Sen läste jag något att om man kuggar körningen men inte testet så är det gilltigt i 2 månder(osäker på hur länge), är det så? Och är det likadant åt andra hållet?
Om du kuggar teoriprovet så kan du fortfarande göra uppkörningen. Båda måste, som du säger, klaras inom två månader. Så om du klarar det ena så är det bara till att boka ny tid på det andra om och om igen tills du klarar det (inom de två månaderna). Det gäller på båda hållen, ja.
Teoriprovet och uppkörning måste inte bokas på samma dag, men vissa föredrar att göra det. Själv fick jag en vecka mellan mitt teoriprov och min uppkörning när jag bokade. Men det är nog bara till att fråga om man har speciella önskemål och t.ex. vill lägga dem på samma dag.
Om du kuggar teorin måste du göra uppkörningen, då du måste boka både teori och uppkörning samtidigt (såvida du inte har klarat av antingen teorin eller körprovet redan).
Det kan vara upp till 2 veckor mellan proven, och detta beror på dig, vilka tider som är tillgängliga etc..
Om du klarar det ena provet (teorin eller körningen) så är provet du klarade giltigt i två månader, vilket betyder
att du har två månader på dig att göra det andra provet. Om det tar längre tid måste du göra om båda proven.