Start > Körkortsforum > Uppkörning i Farsta

Uppkörning i Farsta

Gäst 2011-05-27 16:39 ! Citera #
Hey!
Har hört att det är många som kuggar i farsta och har sökt lite igenom nätet, vissa säger att det är enkelt och vissa säger att det är svårt. Det är så att jag har tränat typ 7 lektioner i Farsta, Haninge, Hökarängen, Älvsjö, Nynäshamn osv, men känner fortfarande att jag behöver mer ( kommer ha några uppkörningar till, sen bokar jag )

Jag har kört privatist men en körskolelärare och han är ganska bra, men problemet är att vi kommer att använda Vägverkets bil vid uppkörningen, känner att jag bara kan klara att köra upp men min handledares bil!
Eller vad tycker ni?
emraan 2011-05-27 17:02 ! Citera #
Jag tycker att du inte ska kolla vad andra säger. altt beror på dig ju. körförsiktig och kolla mycket på backspeglar, döda vindeln och sånt.
sen att du kör med vägverkets bil det spelar inte så mycket roll. de är nästan samma som du brukar köra med det som är skillnad är kanske att bromsarna tar lite för mycket/lite annars är de sammasak typ.

mhv/emran
Gäst 2011-06-09 22:56 ! Citera #
Blir lite orolig när du säger att det är många som kuggar i Farsta. Ska köra upp där och hoppas verkligen att det går bra! Tycker det är lite konstigt att det ska vara olika svårt på olika ställen, men det är väl också ganska givet att det blir så. Hoppas det gått bra för dej!
Någon 2011-06-10 00:08 ! Citera #
Jag har också uppkörning där, meddelar om hur det gick! :)
sonia 2011-06-22 22:06 ! Citera #
Sofia93Cw
Blir lite orolig när du säger att det är många som kuggar i Farsta. Ska köra upp där och hoppas verkligen att det går bra! Tycker det är lite konstigt att det ska vara olika svårt på olika ställen, men det är väl också ganska givet att det blir så. Hoppas det gått bra för dej!

hej! jag ska köra upp i Farsta och jag undrar om der har gått bra för er som skulle göra eran uppkörning där?? var det svårt? vad var viktigaste för dem??? jag är tacksam om ni svarar :-)
Gäst 2011-06-29 11:53 ! Citera #
Jag har uppkörning imorgon i Farsta. Skit nervös. Jag har också hört massa prat om att de kan vara svårt där. Min körlärare säger däremot att det inte är sant, och dom som oftast kuggar i Farsta är privatister.
Jag ska köra väldigt tidigt så jag är orolig över de förstoch främst. Har en lektion innan som är kl 7, och uppkörningen kl 8.
Berättar hur det gick imorgon. Förhoppningsvis har jag körkort imorgon. :) eller inte..
Privatist 2011-11-24 16:36 ! Citera #
Jag körde nyligen upp i Farsta och kuggades, min lärare var orimligt hård och skyllde bl a en annan trafikants misstag på mig.
Han såg nästan nöjd ut när han kryssade i det lilla felet där alltså. Provar lyckan nån annanstans nästa gång, det bör nog gå bättre då.

Privatist : /
pluton 2011-11-24 17:37 ! Citera #
Privatist
Jag körde nyligen upp i Farsta och kuggades, min lärare var orimligt hård och skyllde bl a en annan trafikants misstag på mig.
Han såg nästan nöjd ut när han kryssade i det lilla felet där alltså. Provar lyckan nån annanstans nästa gång, det bör nog gå bättre då.

Privatist : /

min lärare var orimligt hård och skyllde bl a en annan trafikants misstag på mig.
Förklara lite mer tack.
Gäst 2011-12-04 20:05 ! Citera #
Alan
Hey!
Har hört att det är många som kuggar i farsta och har sökt lite igenom nätet, vissa säger att det är enkelt och vissa säger att det är svårt. Det är så att jag har tränat typ 7 lektioner i Farsta, Haninge, Hökarängen, Älvsjö, Nynäshamn osv, men känner fortfarande att jag behöver mer ( kommer ha några uppkörningar till, sen bokar jag )

Jag har kört privatist men en körskolelärare och han är ganska bra, men problemet är att vi kommer att använda Vägverkets bil vid uppkörningen, känner att jag bara kan klara att köra upp men min handledares bil!
Eller vad tycker ni?

4 hjul, ratt och växelspak. Det universella kännetecknet för en bil. Ta det lugnt, om du kan köra bil spelar det ingen roll vilken bil det är. Du kommer komma in i rytmen ganska snabbt. Vägverkets bilar är av typen Golf 1.6, och den var väldigt lättkörd.

Om du kör 14.45 eller 15.35 tiden så finns det en god chans att inspektören tar dig mot Haninge eller Länna. Om du är av mindre lycka tar han dig till Skarpnäck, men jag skulle tippa på Haninge och Länna.
nelle02 2011-12-07 14:44 ! Citera #
Jag har kört upp i Farsta två gånger - ena gången klockan 08.10, då körde vi mot Haninge C och tillbaka. Nästa gång klockan 10.50, då körde vi mot stan - Gamla Enskede - tillbaka. Imorgon är det dags igen - klockan 09.00. Räknar med att det inte blir mot stan, med tanke på trafiken, men vem vet?

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 03:29
7
I dag 03:15
2
I dag 00:20
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov