Start > Körkortsforum > Kommer jag att klara mig?

Kommer jag att klara mig?

Gäst 2011-05-27 16:36 ! Citera #
Hey!
Jag kommer snart att boka förarprov och då måste man göra kunskapsprovet först. Jag vill bara veta följande saker:
- Kommer jag att klara om jag har läst boken 1 gång och körkortonline ( 1000 frågorna )
- Är frågorna väldigt lika eller kan ni ge ett exempel på vilka frågor som kan förekomma?

Tack ;)
Ante 2011-05-31 19:57 ! Citera #
Skulle föreslå att du testar flera sidor med frågor, kanske gratis sidor?
De har inte allt, men kan vara bra komplettering.
Immanuel 2011-08-24 00:24 ! Citera #
Alan
Hey!
Jag kommer snart att boka förarprov och då måste man göra kunskapsprovet först. Jag vill bara veta följande saker:
- Kommer jag att klara om jag har läst boken 1 gång och körkortonline ( 1000 frågorna )
- Är frågorna väldigt lika eller kan ni ge ett exempel på vilka frågor som kan förekomma?

Tack ;)

Ju bredare variation av frågor du har, samt källor ju bättre är det. Kolla in fler hemsidor, fråga dina föräldrar/vänner som har körkort om vilka frågor som uppstod när de gjorde teori provet.
Zofiacecilia 2011-08-24 10:08 ! Citera #
Jag tror att det är bra att läsa igenom saker flera gånger, det fastnar mycket bättre då ;)
daanieel21 2011-08-25 19:04 ! Citera #
Jag tycker som andra sagt att du ska pröva prov på lite andra sidor också. Frågorna på teoriprovet kommer vara svårare formulerade än frågorna på dessa tester. Jag tror ändå man lär sig väldigt mycket av att göra så många provfrågor som möjligt, men det är viktigt att man går igenom testprovet efteråt och ser till så att man lär sig svaren på de frågorna man hade fel på. Lycka till med körkortet :D
Gäst 2011-09-09 11:44 ! Citera #
Jag upplevde inte att frågorna på det riktiga provet var svårare än de frågorna man får här. Jag tyckte de låg på ungefär samma nivå. Men att bara ha läst igenom boken en gång låter lite lite tycker jag. Oddsen är goda att man har missat/glömt något ur den då. Och de frågorna som kommer på det riktiga provet är ju inte precis samma frågor som kommer här, även om de är av samma typ. Så det finns inga garantier för att det räcker. Det skulle definitivt inte ha varit tillräckligt för mig. Men alla är vi ju olika.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo