Start > Körkortsforum > Hur är provet?

Hur är provet?

Hilarious 2009-06-27 22:29 ! Citera #
Alltså, jag fick 50/65 på mitt första teoriprov..det är så lagom kul för jag klarade körningen samma dag..

Ska göra om det nu 29/6 och jag hoppas det går bättre. Jag tyckte jag var klar efter 37 min, sitt tiden ut! Det är mitt tips :)

Sen behöver man inte köpa massa teoriprov, räcker gott med att använda sig av gratisversioner.

Att kika in vägmarkeringar/vägskyltar förlorar man inte hjärnceller av heller..

Förresten, bara jag som ser att flera av bilderna är från Eskilstuna? =)
Emmy 2009-07-02 09:20 ! Citera #
Klarade mitt teoriprov igår! 58/65.
Vissa frågor var svårare än de i boken och de på trafikskolans faser men det fanns en hel del frågor som faktiskt var identiska med trafikskolans faser och de i boken. Jag gick även in på vägvekets hemsida och gjorde test frågor där. även någon fråga därifrån kom på provet. Mitt tips är att gör frågorna (kanske inte alla men iallafall en del) som finns i provboken, de frågorna är jättebra! och kombinera det med frågor från körskolans faser och frågorna här på körkortonline. (tänk på att det räcker med ett par inlägg 10 tror jag, sen får man https://korkortonline.se/teoritest/) på provet så ta det bara lugnt intala dig att du kan det och kolla noga på alla frågorna och gå igenom dem en gång till innan du rättar, se till så du inte har slarvat någonstans. Lycka till alla!
Pelmazo 2009-07-02 14:57 ! Citera #
Jag gjorde teoriprovet idag och fick 61/65.
Mitt tips är att ta det lugnt, läs igenom varje fråga två gånger så att du förstår den och inte gör något slarvfel. När du sedan gjort alla frågor, gå igenom allting igen.
Det fungerade för mig!
Work90 2009-07-14 15:52 ! Citera #
Provet handlar om teori. inget om hur man startar bilen ect. Det som kommer står i teoriboken. Du ska kunna trafikregler, säkerhet, bilens montering alt under motorhuvudet ect... Kan du boken, så kan du provet.
Gäst 2009-07-16 14:21 ! Citera #
Teori provet består av 70 frågor , 65 räknas i provet , 52 är kravet för godkänt.
man har 50 minuter på sig , lycka till
Milad 2009-07-20 18:19 ! Citera #
Finns både väldigt enkla frågor och svarsalternativ till väldigt kluriga plugga så ska de gå ;)
Jerpa 2009-07-23 19:36 ! Citera #
Till den person som undrade tidigare om det var möjligt att klara teoriprovet genom att bara använda ett program man köpt på internet. Jag såg så sent som igår en person som sa att han hade klarat med bara ett sådant program, jag hade dock satsat på att köpa en bok att komplitera med. peace
klumelur 2009-09-14 11:20 ! Citera #
Mina kompisar som ar gjort provet säger att det inte är så svårt, det gäller bara att inte svara för snabbt, att verkligen kolla på bilderna och att tänka logiskt. Om det är så att du känner dig osäker över en fråga så går det ofta att utesluta minst 1 alternativ, bara för att det är så dumt. Det är faktiskt så att man undrar om de har fått komiker att sitta och skriva testen...

hälsn. Linda

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 03:29
7
I dag 03:15
2
I dag 00:20
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor