Start > Körkortsforum > Mörker-körning

Mörker-körning

Gäst 2011-04-19 13:20 ! Citera #
Hej!

jag undrar har någon av er kört i mörker? Hur var det?

Jag har kört och det var skit läskigt det är stor skillnad än på dagen, spec om det är dimma med.
Det värsta är när man kör på vissa vägar så måste man ha helljus på sen när man får mötande så stänger man av snabbt, men vissa stänger inte av och det är skit jobbigt att se framför sig fattar inte varför folk stänger inte av sina helljus när de får mötande men det finns inget värre än när en lastbil har helljus på . Sen körde jag en gång till helsingborg på motorvägen så möter jag en kille som står och vill ha lift . Snacka om att jag blev skit rädd för han bara dök upp från ingenstans helt sjukt . Jag stannade inte utan körde vidare. Men jag tycker mörkerkörning är läskig vad tycker ni andra ?
Gäst 2011-04-21 12:08 ! Citera #
Inna88
Hej!

jag undrar har någon av er kört i mörker? Hur var det?

Jag har kört och det var skit läskigt det är stor skillnad än på dagen, spec om det är dimma med.
Det värsta är när man kör på vissa vägar så måste man ha helljus på sen när man får mötande så stänger man av snabbt, men vissa stänger inte av och det är skit jobbigt att se framför sig fattar inte varför folk stänger inte av sina helljus när de får mötande men det finns inget värre än när en lastbil har helljus på . Sen körde jag en gång till helsingborg på motorvägen så möter jag en kille som står och vill ha lift . Snacka om att jag blev skit rädd för han bara dök upp från ingenstans helt sjukt . Jag stannade inte utan körde vidare. Men jag tycker mörkerkörning är läskig vad tycker ni andra ?

* Jag tror det är en vanesak. Första gångerna kan det kännas mysko, men sedan är lugnt. :)

* Testa att använda ”ljustutan” (Slå på och sedan av helljuset snabbt) om folk möter dig med helljus. Alla är vi människor och det är lätt att glömma.

* Kan dock förstå att en random kille som vill ha lift mitt i natten kan vara skrämmande. Tråkigt nog har han därför inte så stora chanser att få lift. *sigh* Hårt att vara kille... :lol:

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo