Jag har kuggat 3 gånger som privatist i Farsta och underar om det kommer göra någon skillnad om jag kör upp med trafikskola. Jag har kört mycket med en trafikskola och jag får köra upp för dem. Dessvärre kör jag inte den bilen bättre än uppkörningsbilen, så känns som en onödig avgift.
Om du övningskör med en körskola så kan ju körskoleläraren berätta för dig vilka misstag du gör när du kör, som du måste tänka på vid en uppkörning. Jag skulle tro att det räcker med några få lektioner med körskola för att du ska känna dig säkrare på en riktig uppkörning. Men bara för att du kör med körskola behöver du ju inte sluta att köra privat - det effektivaste är om du kombinerar dem eftersom du kan tillämpa det du lärt från körskolan till din privata körning. Så testa några lektioner och se om det hjälper? Det kostar förvisso pengar men det kan vara en väl vald investering
Han har berättat att jag kör för fort inpå situvationer och det känns som att jag verkligen börjar förstå det nu och jag kör hela tiden privat nu. Jag har pratat med läraren, men det känns inte som att han ger mig mer hjälp än jag är villig att betala. Allt som kan hjälpa mig att köra bättre är positivt, men det känns fel att lära sig lite småsaker, vilket jag faktiskt har fått hjälp med. Det är väl främst teorimässigt jag fått en del hjälp.
Tack för hjälpen endå, allt som man ändå får hjälp med hjälper ändå min körning