Start > Körkortsforum > Vill så gärna ha körkort

Vill så gärna ha körkort

Asifoo 2011-03-13 18:02 ! Citera #
Jag känner mig värdelös, jag försöker ta körkort. Men varje går när jag kör bil så får jag motorstopp :o Jag vet att man ska balansera kopplingen med gasen, dock verka jag inte fatta detta. Jag känner att jag aldrig kommer att få körkort. Dessutom så stressa jag upp mig alltid. Har ni några tips på , hur man undviker motorstopp?
lelle 2011-03-13 19:38 ! Citera #
Hade oxå det i början, men tänk på att du kan ta upp kopplingen utan att trycka gasen, det kan du göra när kopplingen är nästan längst upp!!
Gäst 2011-03-18 17:37 ! Citera #
Du kommer visst få körkort... och man behöver inte ta körkort direkt heller... Ma ntror att hela världen har körkort. Men sen upptäcker man att vi är väldigt många utan. Ibland är saker svårare än man tror du lär dig!
Matilda55 2011-03-23 19:29 ! Citera #
Se till att överdriva med gasen i början. Det är väl okej att det brummar till lite? Så får du stegvis lätta på den tills du hittar en jämn balans. En skitsak i stil med det här är ingenting man ”misslyckas med körkortet” för.
Gäst 2011-03-24 16:18 ! Citera #
Gasa lite mer och ta inte upp kopplingen för snabbt. Det var precis detta jag inte gjorde i början.. och fick då motorstopp! Öva mycket hemma på bara start och broms.. kör fram lite och bromsa. Kör... broms. Och även krypkörning.
martin11 2011-04-03 22:58 ! Citera #
Tänk såhär.

Ju snabbare du släpper upp kopplingen, ju mer gas behöver du ge.

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor