Start > Körkortsforum > När är man redo egentligen?

När är man redo egentligen?

Gäst 2011-03-11 13:10 ! Citera #
Jag håller på och övningskör för fullt och börjar fundera lite. När är man redo för att ta körkortet?
Känner man det på sig eller är det körskoleläraren som säger till en när man är redo?
Jag har hört många historier om kompisar som har varit jätteosäkra inför uppkörningen och varit nervösa som få.
Vad/vem är det som bestämmer när stunden är kommen?
Matilda55 2011-03-23 20:00 ! Citera #
Det är helt enkelt du som avgör när du är redo. Låt ingen annan bestämma - utan var säker på att du själv känner dig säker på de olika områdena inom bilkörning innan du bokar in en tid för prov. Gör tester på internet och kör mycket i trafiken så du får in en vana, och på så sätt kan du undvika den där nervositeten och stressen man lätt kan få.
Gäst 2011-03-24 16:01 ! Citera #
Jag tror att man känner det bäst själv. Läraren vet mycket, men du vet bäst om dig själv.
Om du kör ”lilla uppkörningen” kommer du förstå om du är redo eller inte. Det är ett bra sätt att förstå hur man kör bil när man är nervös
jess 2011-03-28 15:49 ! Citera #
Hej !
Jag har kört av och till i flera år men aldrig fått något flyt, jag har varit rädd för bilkörning. I januari gick jag en intensivkurs med 15 dubbellektioner, men jag kände mig inte klar, det kände inte heller min lärare. Så jag tog tio dubbellektioner till och har för varje lektion gått från klarhet till klarhet, Jag skrev i förra veckan, 59 p och jag körde upp idag, och blev godkänd.
Lita på din känsla och om du har en bra körlärare, lita på honom eller henne. Min lärare hade helt rätt och han hans lektioner har fått mig att köra riktigt bra.
Lycka till !
Jess

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor