Start > Körkortsforum > Nya regler för handledarutbild…

Nya regler för handledarutbildningen!

Gäst 2011-03-11 12:56 ! Citera #
Detta verkar inte ha uppmärksammat men sedan 1 september 2010 gäller följande regler för handledarutbildningarna:
* Den som redan har gått en introduktionsutbildning behöver inte gå om den, förutsatt att utbildningen fortfarande är giltig.
* Utbildningen gäller i 5 år från det datum den genomfördes.
* De nya reglerna gäller även för dem som tagit kursen innan de nya reglerna infördes.

(Källa: www.korkortsportalen.se/jag-ska-vara-handledare/handledarbevis/introduktionsutbildning/)

Om du som elev vill övningsköra med någon annan än din nuvarande handledare, någon som redan har giltigt bevis för att ha gått handledarkursen, måste personen endast ansöka om att får vara handledare för just dig.
Ansökan görs här: www.korkortsportalen.se/jag-ska-vara-handledare/handledarbevis/ansokan/

Är det asbra eller är det asbra?!
Gäst 2011-07-03 17:28 ! Citera #
Det är ju bra, för jag skulle inte tänka mig åka och lyssna en ytterligare utbildning på 4 timmar - lyssna om allting för varje handledare. Ja, det är asbra. :)
henrikjojo 2011-07-21 15:28 ! Citera #
Riktigt bra! Den där 4h kursen var inte bara lång och seg, den kändes även en gnutta onödig, åtminstone för oss som tyckte att vi hört allt redan. Tur att man inte behöver gå om vi ev byten etc

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo