Start > Körkortsforum > Bra eller dåligt?

Bra eller dåligt?

Gäst 2011-03-08 15:51 ! Citera #
Jag har kört ca 5 gånger privat och 10 lektioner på bilskola och är klar med körningen. Är det många som har gjort det? :)
Parros 2011-03-08 16:20 ! Citera #
Jag åkte med min storebror när han körde med en trafikskola. Jag och pappa satt i baksätet och min bror körde och handledaren satt bredvid honom. Då sa handledaren till mig, när du kör, gör det med din pappa först, kom igång med allt och sen i slutet när du lärt dig köra på vägar osv, kom till mig så kan jag finslipa din körning.
På så sätt sparar du en massa pengar och så kan du som mig göra att när min lillebror ska till fotbollsträningar, så är det jag som övningskör dit och tillbaka, fram till gäster och tillbaka. Det är så mycket smidigare.
Gäst 2011-04-09 15:06 ! Citera #
Bra eller dåligt beror ju helt på vad du kan efter att du fått körkortet! 10 lektioner är ju helt okej pris, så angående pengarna måste det vara bra. Men det finns många som tar körkort ”på landet” för en billig peng men egentligen inte kan köra särskilt bra, i alla fall inte på större vägar och i större trafik som i storstäder. Och då skulle jag kalla det för dåligt. Men om du känner dig helt säker och kan köra bil då är det ju bara bra! :P
Gäst 2011-04-11 23:08 ! Citera #
Oj, Jag tror man behöver lite mer än ca 15 timmars träning.
Gäst 2011-04-21 11:24 ! Citera #
Mamma0710
Oj, Jag tror man behöver lite mer än ca 15 timmars träning.

Håller med mamman ovan. Det låter inte särskilt mycket.

Menade du att du hade klarat uppkörningen eller bara att du var ”färdig” med den biten av lärandet och att du nu bara hade teorin kvar?
Om du klarade uppkörningen med så lite erfarenhet - kodus till dig.

I vilket fall som helst så tjänar du nog på att öva lite mer. Skulle själv känna mig lite orolig att sitta i en bil med dig bakom ratten. ;)
Crim 2011-06-30 23:23 ! Citera #
Visst är det snabblärt och duktigt av dig att du har klarat det, men erfarenhet har du antagligen inte fått något av. Kör mer och försiktigt! Du ska inte tro att du är mycket bättre än du är och skapa olyckor eller dylikt!

Lycka till och kör försiktigt!
hamiat 2011-07-15 02:21 ! Citera #
Min vän körde 20 lektioner på trafikskolan.. fast det var 20, 80 mins lektioner och klarade sig bra. Fast ja.. det känns lite väl litet.
Gäst 2011-08-01 12:35 ! Citera #
Skrämmande! :o Bra gjort såklart. Men det känns kanske osäkert för andra trafikanter att se dig på vägen? Vana förare kör bäst, det känns som att du kanske inte fått in den vana som krävs eller fått vara med om särskillt många olika trafiksituationer. Även om man visat att man kan göra en vänstersväng på landsväg så kanske man ändå ska satsa på mängdträning för att vara säker på vad som bör göras om ex. det finns alldeles för mycket trafik bakom. Övning ger färdighet, så är det bara!
inspektörn 2011-08-01 22:02 ! Citera #
15 lektioner sammanlagt??
Du har inte en chans!
Alldeles för lite rutin!
Tänk på att du och de andra i trafiken skall överleva också!
Gäst 2011-08-02 14:06 ! Citera #
Det låter lite. Jag har förstått att mängdträning är viktigt. DEt är då man hamnar i olika situationer och lär sig ”på riktigt”

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo