Start > Körkortsforum > Körkortsboken

Körkortsboken

Gäst 2011-03-08 15:46 ! Citera #
Om man bara läser körkortsboken man man klara all teori då? :)
Parros 2011-03-08 16:04 ! Citera #
Just nu håller jag också på att plugga inför körkortsteorin. Jag använder mig utav frågor här på körkortonline och använder även Bonniers Trafikskola 2007 CD, Boken Du och jag i trafiken.
Mitt förslag är att du kollar med någon kompis om dem har Bonniers Trafikskola till datorn, det är ett väldigt bra program med många frågor och lär ut väldigt bra, och läs även frågor här på hemsidan.

Mvh Parros
edonakutllovci 2011-03-08 18:03 ! Citera #
Hej!
Körkortsboken är en stor tillgång för dig som ska ta körkort dock är det bra om du kombinerar det med andra saker så att du får ett större helhets perspektiv. Ett råd är att definitivt ha CD-skivor till hjälp, det är dels roligare än att läsa en bok men samt då kan du visuellt se hur man ska köra t.ex, eller vad du ska tänka på när du gör en vänstersväng etc. Detta gör att du lär dig bätte, snabbare och mycket smartare då större del av hjärnan arbetar. :)
edonakutllovci 2011-03-08 18:05 ! Citera #
Hej!
Körkortsboken är en stor tillgång för dig som ska ta körkort dock är det bra om du kombinerar det med andra saker så att du får ett större helhets perspektiv. Ett råd är att definitivt ha CD-skivor till hjälp, det är dels roligare än att läsa en bok men samt då kan du visuellt se hur man ska köra t.ex, eller vad du ska tänka på när du gör en vänstersväng etc. Detta gör att du lär dig bätte, snabbare och mycket smartare då större del av hjärnan arbetar. :) Sedan skulle ja vilja säga att göra en mängd teoriprov hjälper också det är först då du får en inblick i dina kunskaper och vad du sedan måste öva mer på .
Gäst 2011-03-11 13:25 ! Citera #
Jag har nyligen börjat läsa teori och jag läser i boken, går på teorilektionerna, gör gratistest online samt i min iPod touch och passar på att ställa många frågor till personer jag vet har körkort.
Jag anser att det är bättre att lära sig teorin ordentligt och verkligen förstå det man går igenom. Så jobbigt är det väl ändå inte?
Självklart kan det kännas meningslöst att rabbla massa siffror och kriterier för olika fordon osv. men det är bra att veta.

Jag tycker att du ska använda dig av alla resurser du kan komma över, gärna de muntliga resurserna så som att ställa många frågor. Nu menar jag inte att det ska gå till en överdrift med det, men om du gör detta kommer du uppleva inlärningen som roligare. Att sitta med en tjock bok och bara läsa rad för rad är väl inge vidare? Informationen kanske finns där, men det krävs ansträgning för att kunskapen ska komma.
mykis 2011-03-28 13:33 ! Citera #
För mig är körkortsboken en stor besvikelse, rekomenderar annat!
thebean 2011-03-29 18:50 ! Citera #
Hej!
Jag skulle inte rekommendera Bonniers CD-rom. Den är alldeles för lätt och sluttestet är inte alls på samma nivå som tex. demotestet här på körkortonline. Jag klarade bonniers sluttest utan några större problem men när jag gjorde demotestet kuggade jag rejält. Trafikskolan TEO är ett annat dataspel som är mycket bättre lite högre svårighetsgrad så man utmanar sig själv mer. Sedan finns det också STR som finns på de flesta trafikskolor också ett jättebra program som säger vad du ska läsa mer på om du inte klarar alla frågorna. Men mitt bästa tips är använd boken så mycket som möjligt och komplettera med alla frågespel för att kontrollera att allt sitter.
Hoppas de går bra när du ska göra teorin sen :-D
Gäst 2011-03-31 07:09 ! Citera #
Håller med föregående inlägg, Bonniers trafikskola är för lätt. Jag har också gjort några STR prov och de är ju mycket bättre Det jag tycker är dumt är att om man inte svarar rätt står det bara var du ska läsa om det, inte rätt svar. Vissa saker står inte i boken, hur ska man då veta svaret? STR frågorna känns mer som om de vill sätta dit dig, de är klurigt fomulerade så det är lätt att missförstå frågan. Känns också som att svaren ibland inte är helt rätt så man måste välja det alternativet som bäst stämmer överens, gillar inte när det är upplagt så.
Kvarten 2011-03-31 21:47 ! Citera #
Jag läste boken och köpte STR-proven av körskolan. Först blev jag lite irriterad på frågorna pga formuleringar och snarlika svarsalternativ, men efter att ha gjort några prov förstod jag vilket tänk de var ute efter, och då kunde man nästan se på en gång vad som var rätt. Rekommenderar att göra STR-prov eftersom frågorna på provet fungerar precis på samma sätt.
Gäst 2011-04-03 09:44 ! Citera #
Självklart kan man klara teoriprovet om man läst körkortsboken :)
Men ett tips från mig är att öva på onlinefrågor också! :) Jag har gjort några onlineprov och vissa frågor är ganska kluriga. Det är snarlika svar så det är lätt att svara fel. Genom dessa prov har jag lärt mig mer om hur teoriprovet förmodligen kommer vara och ytterligare ett tips är att ta hjälp av de i din närhet som kanske också snart ska ta körkort eller redan har körkort. Genom att öva muntligt så lär man sig också väldigt mycket :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo