Stress

Susan 2011-02-26 16:58 ! Citera #
Jag har tänkt mycket på det här med stress. En måttlig stress kan ju vara bra för att köra bra men hög stress dålig. Nu när man kör hemma och på skola är man bara stressad av att det kan var andra trafikanter som kör knasigt, har dåligt avstånd och stressar i allmänhet. Men hur gör man om man har ett jobb som man måste köra bil i och som stressar en. Hur skulle man göra om man blev tvungen att köra bil i jobbet? För de jobbet jag hade innan var faktist extremt stressigt och jag har många gånger tänkt tanken hur skulle det gå om jag blev tvungen att köra på detta jobbet. Någon som har något tips på denna typen av problem! Ska man bara strunta i att köra och säga att man inte har körkort?

/Susan
Thrash 2011-02-27 15:13 ! Citera #
Även om man är stressad så ska man hålla sig till hastigheterna och reglerna. Det viktigaste är att du kommer fram oskadd, och inte att du hinner fram i tid.
angelique99 2011-02-27 21:04 ! Citera #
Jag vet medicinen:
,sätt på lugn musik,håll avståndet och kolla och räkna in alla bilar,vilken bil har du bakom dig,vilka bilar har du på väg om dig.
Då vet du om du måste hastigt byta fil för någon tvärnitar framför dig att du kan byta fil fritt direkt.
Då slipper du vrida på huvudet och undviker därmed att du kör i han framför.
Kör du fel ,kör av avfarten efter och vänd tillbaka det tar dig max fem minuter och vad gör väl det.
Om du kör fel så vänd på bästa ställe ,du har också rätt att köra fel.
Ta det bara lugnt,håll hastighet och avstånd och bara glid med i trafiken.
Jag gör så numer och märker att jag klarar av mycket mer i trafiken nu.

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov