Start > Körkortsforum > Frågor om bilens ”uppbyggnad”

Frågor om bilens ”uppbyggnad”

hannawernerod 2011-02-17 23:34 ! Citera #
Jag är lite nervös inför teoriprovet. Eller jag är faktiskt väldigt nervös inför teoriprovet.
När jag skrev prov för EU-moped klarade jag mig precis och vill gärna slippa ligga så nära gränsen igen.
Det jag har svårast för av teoriavsnitten är kapitlet som heter ”Bilen”. Det som handlar om bromssystem, styrsystem osv.
Jag är verkligen inte teknisk av mig och kan ingenting om bilar. Är det viktigt att kunna de avsnitten och kommer det såna frågor på
teoriprovet? Hade blivit rejält lättad om det inte ofta kom på provet men jag vore tacksam för svar.
Johan_08 2011-02-18 18:50 ! Citera #
hannawernerod
Jag är lite nervös inför teoriprovet. Eller jag är faktiskt väldigt nervös inför teoriprovet.
När jag skrev prov för EU-moped klarade jag mig precis och vill gärna slippa ligga så nära gränsen igen.
Det jag har svårast för av teoriavsnitten är kapitlet som heter ”Bilen”. Det som handlar om bromssystem, styrsystem osv.
Jag är verkligen inte teknisk av mig och kan ingenting om bilar. Är det viktigt att kunna de avsnitten och kommer det såna frågor på
teoriprovet? Hade blivit rejält lättad om det inte ofta kom på provet men jag vore tacksam för svar.

Ja det är viktigt och det förekommer på teoriprovet, det är egentligen inte så svårt som man kan tro - Med lite teori så vet man det man behöver veta om för att klara teoriprovet.

Alla frågor i teoriprovet slumpas fram, bland en jäkla massa frågor - Så det är fiftyfifty, men det förekommer ofta då det är flertal frågor som handlar om detta.
hannawernerod 2011-02-18 19:10 ! Citera #
Tack för hjälpen. Hade i och för sig varit skönt att kunna hoppa över avsnittet även om jag vet att det är viktigt.
Det är väl rätt logiskt att om det finns med bland teorimaterialet så kan det förekomma på provet men det kändes ändå som
”extra” kunskap.
Johan_08 2011-02-18 19:41 ! Citera #
hannawernerod
Tack för hjälpen. Hade i och för sig varit skönt att kunna hoppa över avsnittet även om jag vet att det är viktigt.
Det är väl rätt logiskt att om det finns med bland teorimaterialet så kan det förekomma på provet men det kändes ändå som
”extra” kunskap.

Absolut, det kan känna som extrakunskap - Men sen i framtiden när du står vid vägkanten och behöver fylla på motorolja, spolarvätska, kylarvätska eller kontrollera något fel så kommer det kännas bra att du har den kunskapen ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor