Start > Körkortsforum > Ny bok- ett måste?

Ny bok- ett måste?

hannawernerod 2011-02-17 23:23 ! Citera #
Jag har just nu en teoribok från 2008. Jag planerar ju nu att ta körkort 2011. Jämförde innehållet med en bok från 2005 och innehållet var exakt samma förutom någon enstaka statistiksiffra som hade ändrats.
Måste jag köpa ett helt nytt set med teoriböcker eller går det bra att lära sig det som står i boken jag har?
Om man måste köpa nya böcker, gör man det i samband med att man skriver in sig på körskola eller beställer man böcker på något sätt?
Johan_08 2011-02-18 18:54 ! Citera #
hannawernerod
Jag har just nu en teoribok från 2008. Jag planerar ju nu att ta körkort 2011. Jämförde innehållet med en bok från 2005 och innehållet var exakt samma förutom någon enstaka statistiksiffra som hade ändrats.
Måste jag köpa ett helt nytt set med teoriböcker eller går det bra att lära sig det som står i boken jag har?
Om man måste köpa nya böcker, gör man det i samband med att man skriver in sig på körskola eller beställer man böcker på något sätt?

Det går utmärkt att lära sig från gamla böcker, däremot är det bra att komplettera med datorprogram såsom Bonniers, TEO och liknande.

Jag kör såhär:
Bonniers som grundläggande, då det egentligen bara är grundläggande och lättare teori, men det hjälper en att komma igång.
TEO Trafikskola för att få lite mera avancerade frågor.
Och även bokpaket som jag bläddrat igenom lite medelsnabbt.
hannawernerod 2011-02-18 19:08 ! Citera #
Okej så det är inget krav på att man måste köpa nya böcker eller så? Utan det är mest för sin egen skull? Ska kolla igenom material av olika slag precis som du föreslår :)
Johan_08 2011-02-18 19:39 ! Citera #
hannawernerod
Okej så det är inget krav på att man måste köpa nya böcker eller så? Utan det är mest för sin egen skull? Ska kolla igenom material av olika slag precis som du föreslår :)

Nej inte alls, det är inte mycket som ändras under ett par år - det som förändras allra mest är svårigheten läsmässigt, nyare böckerna är lättare att förstå än dom gamla - Det är ingen markant skillnad på 2011 och 2005, men kollar man på 2011 och 1980 så är det rejäl skillnad.
aaazhyd 2011-03-08 23:38 ! Citera #
Enligt min trafikskola rekommenderas man att ha en bok som inte är äldre än 3 år. Det låter som en rätt bra tumregel med tanke på att en del fakta ändras.
Wayne 2011-03-10 14:26 ! Citera #
Jag har också en körkortsbok som en tre år gammal. Jag tror det går bra att använda den och sedan komplimentera med teorin på KörkortOnline. Man kan också gå in på Transportstyrelsens webbplats och kolla om det finns några nya trafikmärke.
ester 2011-04-07 06:01 ! Citera #
Kolla så att det är samma upplag som används på skolan för tillfället så är du på säkra sidan.
Köp den sen begagnad, den är ju sällan utsliten efter en elev. komplettera med online.
Gäst 2011-04-23 11:50 ! Citera #
Jag köpte en helt ny bok eftersom jag tror att jag kommer att använda den även i framtiden. Den kan ju vara bra att ha i handskfacket om man t.ex. kommer till en parkeringsplats med väldigt förvirrande skyltar. Man vet aldrig när man behöver repetition! ;)

Sedan är det väldigt bra att ha alla viktiga nummer och mått samlade på ett ställe, så att man vet var man kan kolla när man är osäker.
bajen12 2011-05-27 23:57 ! Citera #
Min bok Körkortsboken är från 2007 och jag klarade mig fint!

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor